اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

میراث‌داران کربلا فرصت تحریف تاریخ را به دشمنان ندادند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: میراث‌داران کربلا نقش تاثیرگذاری در پاسداری از خون شهدای کربلا داشتند و فرصت تحریف تاریخ را به دشمنان اسلام ندادند.

میراث‌داران کربلا فرصت تحریف تاریخ را به دشمنان ندادند

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) پس از واقعه کربلا، به عنوان میراث‌داران این واقعه، نقش بی‌بدیلی در پاسداری از خون شهدا و ادامه مسیر اسلام ناب محمدی داشتند.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) به عنوان میراث‌دار واقعی کربلا به پاسداری از حریم اسلام پرداخت، افزود: در طول تاریخ نیز این میراث‌داری پس از واقعه کربلا تاکنون ادامه داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پس از گذشت یک‌هزار و 300 سال از واقعه کربلا، حسین فهمیده‌های روزگار وارد میدان پاسداری از خون شهدای کربلا شدند، افزود: این میراث‌داری از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است.

وی با بیان اینکه شهید فهمیده با نثار خون خود نشان داد که میراث‌دار عملی سیره شهداست، تصریح کرد: 3 هزار شهید گلگون‌کفن استان زنجان نیز میراث‌دار واقعی کربلا محسوب می‌شوند.

*جانبازان، ایثارگران و رزمندگان میراث‌داران کربلا هستند

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه شهیدان عملاً نشان دادند که میراث‌دار عاشورا هستند، خاطرنشان کرد: جانبازان، ایثارگران و رزمندگان از دیگر میراث‌داران این واقعه تاریخی هستند.

وی با بیان اینکه باید بعد از شهدا عملاً، زباناً، قدماً و قولاً مسیری انتخاب شود که خط و عمل شهدا را به جامعه عرضه کند، افزود: مردم باید موجب ماندگاری فکر و اندیشه و سیره شهدا در جامعه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر خانواده هر شهید سنگردار و مدافع سیره شهداست، تصریح کرد: خانواده‌های شهدا ادامه‌دهنده راه شهدا هستند.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) فرصت تحریف تاریخ را به دشمنان اسلام ندادند، افزود: اطلاع‌رسانی مناسب این دو پرچمدار اباعبدالله الحسین (ع) موجب ماندگاری قیام کربلا شد.

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت پاسداشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و افزود: باید برای همیشه تاریخ مدافع ارزش‌های اسلامی و سیره شهدا باشیم.

انتهای پیام/73003/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول