اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تشییع شهدای گمنام در جزیره فارسی

بوی بقیع و کربلا در جزیره فارسی‌

خبرگزاری فارس: امروز دو کبوتر خونین بال و گمنام دفاع مقدس در جزیره فارسی و در نزدیکی بقیع و کربلا و در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس آرام گرفتند.

بوی بقیع و کربلا در جزیره فارسی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امروز ‌دو شهید گمنام در جزیره‌ای به خاک سپرده شدند که هنوز عطر و بوی شهدا را می‌داد و گردها، مهدوی‌ها، توسلی‌ها که از شهدای مبارزه مستقیم با آمریکا بودند نیز از اینکه همرزمان قدیمی خود را زیارت خواهند کرد خوشحال شدند.

جزیره فارسی امروز بیش از گذشته مسرور از وجود دو پرستوی عاشق بود و با افتخار میزبانی این دو شهید را کرد.

جزیره فارسی که نزدیک‌ترین جزیره به کشور عربستان است میزبان شهدای گلگون کفنی بود که از اروندکنار پرواز کرده و در این جزیره فرود آمدند و امروز در خاک آرام گرفتند.

این منطقه به واسطه نزدیکی به بقیع و کربلا فضایی معنوی را برای خاکسپاری دو شهید گمنام ایجاد کرده بود.

پیام شهدای گمنام به فتنه‌انگیزان از زبان سردارباقرزاده

سردار باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در این مراسم حضور داشت در سخنانی گفت: ملت‌های دربند و زیر یوغ استکبار برای آزادی و رهایی باید از دریا و شط خون عبور کرده، ایثار و فداکاری کنند تا به عزت جاودانه برسند.

باقرزاده گفت: حضور این شهدا در این جزایر که در خلیج فارس قرار دارند دو بعد معنوی و حماسی دارد و در بعد حماسی برای ملت‌های دربند و زیر یوغ استکبار این پیام را می‌دهد که اگر بخواهند به عزت و استقلال و حیات معنوی و جاودانه برسند راهشان باید راه امام حسین و شهدا باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز ناوبانان و لنگرهای ثبات این ناو در جزیره فارسی آرام گرفتند و این جزیره قطعه‌ای از کربلا شده که این عزت پرتوی از برکت حضور شهداست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: کسانی که در خلیج فارس به دنبال فتنه‌انگیزی هستند باید بدانند که ما فتنه شکنانی از جنس حسین بن علی داریم که همان شهدا هستند.

وی گفت: شهدای گمنام جزیره فارسی برای مردم بحرین که زیر یوغ دیکتاتورها هستند پیام دادند که اگر می‌خواهید آزاد، عزتمند، نفوذناپذیر باشند باید به راه شهدا تاسی کنید.

عطر شهدا برای شناورهای خودی و غیر خودی در اطراف جزیره فارسی

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز در این مراسم گفت: حضور شهدای گمنام در جزیره فارسی دفاع از این جزیره را بیمه می‌کند.

وی گفت: وجود شهدای گمنام در جزیره فارسی موجب می‌شود این جزیره تسخیرناپذیر شود و بر قدرت خاکریزهای نظام افزوده خواهد شد.

رزمجو تصریح کرد: وجود شهدای گمنام در جزیره فارسی نه تنها کمک به این جزیره است بلکه چون این جزیره در کنار آبراه بین‌المللی قرار دارد عطر شهدا به خدمه شناورهای خودی و غیر خودی هم خواهد رسید.

بوی بقیع و کربلا در جزیره فارسی

استاندار بوشهر نیز گفت: وجود شهدای گمنام درخلیج فارس و جزیره فارسی سنگری مقاوم برای انقلاب و ایران اسلامی در خلیج فارس خواهند بود.

فریدون حسنوند خاطرنشان کرد: به دلیل نزدیکی جزیره فارسی با عربستان و عراق بوی کربلا و بقیع را در این محفل معنوی حس می‌کنیم و این خیلی ارزشمند است.

حسنوند اظهار داشت: این شهدا آمدند بگویند باز هم از اروند خواهیم گذشت و در کنار خلیج فارس سنگر مقاوم برای انقلاب و ایران اسلامی خواهیم ساخت.

وی بیان کرد: این شهدا سنگری از استخوان خود را خواهند ساخت و دشمن زبون را ناامید خواهند کرد و به دنیا این پیام را می‌دهند که ایران شیعه و مسلمان زنده است و تا خون در رگ‌های ما جاری است پرچم ایران بر افراشته خواهد ماند.

در ادامه این مراسم، دعای پرفیض زیارت عاشورا با حضور مسئولان و نیروهای منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در کنار پیکر دو شهید گمنام برگزار و در پایان نیز این دو شهید در جزیره فارسی به خاک سپرده شدند.

گزارش: ایمان ندومی

انتهای پیام/66006/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول