اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حال و هوای زائران کربلای حسینی

شور حسینی در کربلای ایران موج می‌زند

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی شور حسینی بار دیگر مشهد شهدای شلمچه را فرا گرفته است.

شور حسینی در کربلای ایران موج می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، جامه‌ای سیاه در عزای اباعبدالله‌الحسین (ع)، کوله پشتی بردوش، پرچمی با نام «یاحسین»، «یاابوالفضل» و «یالثارات الحسین» در دست و پاهایی استوار و چشمانی منتظر و مشتاق برای زیارت سالار شهیدان آن هم در زیارت اربعین حال و هوای زائرانی است که پای پیاده قصد سفر به کربلا کرده‌اند.

از روزها قبل در خرمشهر که قدم می‌زدی عاشقانی را می‌دیدی که به سوی مشهد شهدای شلمچه در حرکت هستند.

عاشقانی که از نقاط دور و نزدیک برخی سواره و برخی پیاده خود را به نقطه صفر مرزی ‌می‌رساندند تا از طریق شلمچه وارد خاک عراق شوند و مسیر 400 کیلومتری تا حرم عشق را با پای پیاده سپری کنند.

یکی از سنت‌های نیکویی که پس از سقوط رژیم بعث عراق در این کشور پایه‌گذاری شده است، حرکت پیاده مسیر کربلا است.

در این سنت مردم شیعه عراق خود را از استان‌های مختلف این کشور با پای پیاده به کربلا می‌رسانند تا از فضایل معنوی زیارت اربعین بهره‌مند شوند.

مردم ولایت‌مدار و دوستدار اهل‌بیت (ع) کشورمان نیز در سال‌های اخیر با بازگشایی مرز شلمچه برای تردد انفرادی زائران در اربعین حسینی از روزها قبل حرکت خود را از نقاط مختلف به قصد این نقطه مرزی آغاز می‌کنند.

از شیراز تا کربلا را پیاده می‌رویم

یکی از زائران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ما حرکت خود را از 10 روز قبل از شیراز آغاز کردیم و قرار است تا کربلا را پیاده طی کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون با استعانت از خدا و مددهای امام‌حسین (ع) هیچ مشکلی را نداشتیم و مردم شهرهای مختلف از ما استقبالی پرشور داشتند.

زیارت اربعین با وجود ما مأنوس شده است

یکی دیگر از زائران در این خصوص گفت: من سال گذشته برای نخستین بار برای زیارت اربعین به کربلا مشرف شدم.

ریاض کوتی ادامه داد: احساس می‌کنم زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) در اربعین حسینی با وجودم مأنوس شده و باید هر سال اربعین را در کربلا باشم.

وی تصریح کرد: در طول مسیر با توجه به خیل عظیم مردمی که با پای پیاده در حال حرکت هستند به هیچ وجه احساس خستگی نمی‌کنند.

یکی دیگر از زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) که از استان مرکزی خود را به شلمچه رسانده تا در مراسم اربعین در کربلای معلا حضور داشته باشد عشق به ساحت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را محرک خود درطول مسیر می‌داند.

سجاد محمدی می‌گوید: همه مسیر را به عشق رسیدن به حرم مولایم اباعبدالله‌الحسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) پیاده می‌پیمایم.

وی که برای نخستین بار است به کربلا مشرف می‌شود، ادامه می‌دهد: از هم‌اکنون که در ذهن خود را در بین‌الحرمین می‌بینم ناخودآگاه اشک شوق در چشمانم حلقه می‌زند.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، در شلمچه این روزها غوغا است. با توجه به این‌که در این روزها شاهد حضور جمعیت عظیمی در مرز شلمچه برای عبور به عراق هستیم ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر برپا شده و به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

این روزها شلمچه حال و هوایی حسینی به خود گرفته و زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) از همه جای ایران خود را به این نقطه رسانده تا با عبور از شلمچه مسیر 400 کیلومتری بصره تا کربلا را همراه با دیگر زوار حسینی پیاده بپیمایند.

همه ساله با فرار رسیدن اربعین حسینی شاهد حضور میلیون‌ها نفر عاشق و دلباخته اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش در کربلای معلا هستیم که از کشورهای مختلف خود را به عراق می‌رسانند تا در مراسم باشکوه اربعین شهدای دشت کربلا حضور داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود در مراسم اربعین امسال بیش از 16 میلیون نفر در کربلا حضور داشته باشند.

هم‌اکنون و با نزدیک شدن به 20 صفر روزانه تعداد زیادی از زائران کشورمان از طریق مرز شلمچه به عراق می‌روند.

============

گزارش امید زباری

============

انتهای‌پیام/72008/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول