اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

اصل مودت و محبت در کربلا به اثبات رسید

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: کربلا یک مقطع تاریخی است که در آن اصل مودت و محبت به اثبات رسید و خالص از ناخالص جدا شد و همچنین حق برای همیشه تاریخ جاودان و پیروز ماند.

اصل مودت و محبت در کربلا به اثبات رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام جعفر واضحی آشتیانی در مراسم لاله‌های آسمانی در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بعثت انبیاء الهی این است که همه آنان یک حرف برای گفتن بیان می‌دارند و آمده‌اند تا مردم را خدایی کنند.

وی افزود: همه انبیاء الهی از آدم تا خاتم مردم را به عبودیت رب‌العالمین رهنمون داشتند تا مردم فقط خدا را در نظر بگیرند، حاجات خود را از او طلب کنند و برای سعادت دنیا و آخرت فقط و فقط خدا را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: چوپانی ویژگی مشترک و نخواستن اجر و پاداش ویژگی مشترک تمام انبیاء و پیامبران الهی بوده است به گونه‌ای که پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز همین جمله را تکرار کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اذیت خاتم‌الانبیاء بیشتر از دیگر پیامبران و امتحان ایشان سخت‌تر از همه بود به گونه‌ای که خداوند فرمود، ای رسول تو در فقر، آزار و اذیت از ناحیه امت و مصیبت‌هایی که بر عترت تو وارد می‌شود امتحان می‌شوی و پیامبر با تمام قدرت در برابر سختی‌ها و آزمایشات الهی صبر کرد.

وی بیان داشت: در حالی که پیامبر اکرم (ص)  در رأس حکومت اسلامی بود اما زندگی بسیار ساده و بی‌آلایش و هم‌سطح مردم عادی جامعه داشت و اینجا بود که پیامبر موفق شد دست مردم را بگیرد و آنان را با خدا رفیق کند.

واضحی‌آشتیانی گفت: پیامبر در برابر تمام زحماتی که برای مردم متحمل شد، گفت، مردم من فقط یک انتظار از شما دارم آن هم مودت و محبت به قربای من است.

وی افزود: عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش نمونه‌ای از مودت و محبت ما به خاندان عصمت و طهارت است که از روز عاشورای سال 61 هجری آغاز شده و پس از گذشت بیش از یک ‌هزار و 370 سال در راستای سفارش پیامبر، مردم مجلس عزا بر پا می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این مجالس هر سال نسبت به سال قبل از شور و هیجان بیشتری برخودار می‌شود، لذا برپایی مجالس عزاداری، سوگواری و روضه‌خوانی مصداق آیه مودت است.

واضحی‌آشتیانی عنوان کرد: کربلا یک مقطع تاریخی است که در آن اصل مودت و محبت به اثبات رسید و خالص از ناخالص جدا شد و همچنین حق برای همیشه تاریخ جاودان و پیروز ماند.

وی خاطرنشان کرد: در قبیله بنی‌اسد افرادی همچون حبیب‌بن‌مظاهر جزو شهدای کربلا شدند و گروهی هم جز لشکر یزید قرار گرفتند که خبیث‌ترین آنها حرمله است، اما دسته سوم آدم‌های بی‌تفاوتی بودند که بیشترین و بدترین ضربات را به اسلام وارد کردند که موضع مشخصی نداشتند و جزو منافقان بودند.

انتهای پیام/80012/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول