اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

واقعه کربلا با هنر ماندگار شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس گفت: امام حسین(ع) با هنرT واقعه کربلا را ماندگار کرد.

واقعه کربلا با هنر ماندگار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی در جمع کاروان هنری سوگواره 72 راوی آسمان در شهرستان فردوس اظهار کرد: ائمه(ع) هنرمندان واقعی بودند که اگر زندگی آنان را بررسی کنیم در می‌یابیم که هنر در زندگی امامان معصوم(ع) موج می‌زند.

وی افزود: هنرمندی سیدالشهداء(ع) بود که از دختر سه ساله تا طفل شش ماهه را به نشانه مظلومیت به میدان برد و از هنرمندی اصحاب سیدالشهداء(ع) بود که با یک نگاه و یک پیام امام حسین(ع) وجود آن‌ها منقلب شد تا در رکاب حسین(ع) طالب شهادت باشند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: امام حسین(ع) با هنر واقعه کربلا را ماندگار کرد و امروز سوگواره 72 راوی آسمان برای احیای هنرمندی اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

*ارسال بیش از یک هزار و 900 اثر به سوگواره 72 راوی آسمان

مسئول حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار و 900 اثر هنری به دبیرخانه چهارمین سوگواره 72 راوی آسمان ارسال شده است، گفت: از این تعداد یک‌هزار و 400 اثر در بخش شعر و 550 اثر نیز در بخش عکس به دبیرخانه ارسال شده است.

مهدی حبیبی افزود: مراسم افتتاحیه چهارمین سوگواره 72 راوی آسمان با حضور کاروان هنرمندان خراسان‌جنوبی در دو شهرستان قاینات و فردوس برگزار و مراسم اختتامیه این سوگواره نیز 14 دی‌ماه در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سوگواره 72 راوی آسمان برای چهارمین سال متوالی در خراسان‌جنوبی برگزار که هر ساله با استقبال زیاد هنرمندان نیز مواجه می‌شود.

در این مراسم همچنین شاعران تازه‌ترین سروده‌های خود با موضوع عاشورا و امام حسین(ع) را قرائت کردند.

در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه سوگواره 72 راوی آسمان، نمایشگاه پوستر با موضوع عاشورا نیز در محل نگارخانه شهید گمنام فردوس برگزار و هنرمندان و علاقه‌مندان از این نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/69007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول