اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادلان کربلایی/2

عراقی‌ها در کربلای 4 منتظر قتل عام بسیجی‌ها بودند

خبرگزاری فارس: یک جانباز دوران دفاع مقدس گفت: عراقی‌ها در عملیات کربلای 4 از بلندگوها اعلام کردند که منتظر ما هستند ولی رزمندگان اسلام در مسیری که انتخاب کردند، تردید نداشتند.

عراقی‌ها در کربلای 4 منتظر قتل عام بسیجی‌ها بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد حیاتی شامگاه سه شنبه در مراسم دریادلان کربلایی که در گرامیداشت غواصان دریادل و شجاع استان قزوین برگزار و همچنین هفتم شهید گمنام 20 ساله‌ای که در قزوین تشییع و به خاک سپرده شد در امامزاده اسماعیل این شهر، اظهار داشت: گردان امام رضا (ع) در عملیات کربلای 4 از سه گروهان به فرماندهی شهید اکبر میرزایی تشکیل شده بود.

وی ادامه داد: پس از عبور از اروند، از سیم خاردارها که عبور کردیم، عراقی‌ها با بلندگو اعلام کردند، «ایرانی‌ها و بسیجی‌ها بیایید که ما منتظر شما هستیم» ولی هیچ کدام از رزمندگان در مسیری که در آن گام نهاده بودند، شک نکردند.

این جانباز دوران دفاع مقدس بیان داشت: اینکه عراقی‌ها از عملیات ما خبر داشتند بر روی اراده رزمندگان اسلام تأثیری نداشت.

حیاتی با تشریح خاطرات خود در عملیات کربلای 4 عنوان کرد: نخستین قایقی که به جزیره ام‌الرصاص رسید، قایق ما بود و در 11 شب به دلیل منورهایی که عراقی‌ها با هواپیما و ... بر روی منطقه ریخته بودند، اروند مانند روز روشن بود.

وی اضافه کرد: مشکلاتی مانند فرو رفتن در گل جزیره ام‌الرصاص و نبود تجهیزات کار را مشکل کرده بود به طوری که هر غواص تنها یک نارنجک در اختیار داشت.

این جانباز دوران دفاع مقدس یادآور شد: 200 متر از ام‌الرصاص را گرفته بودیم که متوقف شدیم، با شرایط سخت بدون تجهیزات و امکانات کار گره خورده بود و عراقی‌ها نیز آتش خود را برای نیروهای ایرانی افزایش دادند.

وی در خاتمه تأکید کرد: ولایت در دوران دفاع مقدس هدف ما برای دفاع بود و امروز نیز حرف اول و آخر ما ولایت است.

این جانباز دوران دفاع مقدس متذکر شد: هدف شهدا ولایت بود و امروز نیز با در برابر فتنه‌های دشمنان با قدرت ایستاده‌ایم تا امر ولی را اجرا کنیم.

انتهای پیام/2667/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول