اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرد شدن هوا

پزشکی قانونی سیستان ‌و بلوچستان در زمینه گازگرفتگی هشدار داد

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان همزمان با سرد شدن هوا و نصب وسایل گرمایشی در منازل و اماکن تجاری و اداری نسبت به افزایش گازگرفتگی با مونوکسیدکربن هشدار داد.

پزشکی قانونی سیستان ‌و بلوچستان در زمینه گازگرفتگی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار داشت: مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد، بنابراین می‌توان با رعایت نکات ایمنی و اطمینان از سلامت این وسایل زمینه کاهش هر چه بیشتر مرگ ناشی از مسمومیت با این گاز را فراهم کرد.

وی افزود: در هشت ماه سال 1391، سه نفر در این استان بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند این در حالی است که آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کل سال 90، سه نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اماکن تجمع گاز مونوکسیدکربن گفت: حمام، کابین وسایل نقلیه و مکان‌های سرپوشیده و فاقد تهویه مناسب شایع‌ترین اماکن گازگرفتگی هستند.

عبدی توصیه کرد: ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا به توصیه‌های ایمنی در زمینه سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسیدکربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

انتهای پیام/75003/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول