اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل:

آمار گاز‌گرفتگی‌ها همچنان نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: همچنان مشکل گاز‌گرفتگی در منازل و برخی واحدهای تجاری نگران‌کننده به نظر می‌رسد و باید عموم مردم در این زمینه هوشیاری و مراقبت لازم را داشته باشند.

آمار گاز‌گرفتگی‌ها همچنان نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی پیش از ظهر امروز در نشست با کارشناسان ایمنی شرکت گاز استان اردبیل اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه شرکت گاز بر این است که با هشدارها و فرهنگ‌سازی‌های لازم بستری را فراهم کنند تا مردم در مصرف گاز دچار کمترین اشکالات و نارسایی‌ها شوند که در این زمینه در هر روستا و منطقه‌ای که عملیات گاز‌رسانی صورت گرفته است بروشور‌ها و کتابچه‌های آگاه‌سازی بین مشترکان توزیع می‌شود.

وی یکی از اصلی‌ترین علل گاز‌گرفتگی‌ها را نصب نامناسب دودکش اعلام کرد و یادآور شد: نصب نامناسب دودکش در بخاری‌ها و آبگرمکن‌ها سبب می‌شود تا بهره‌برداران نتوانند آگاهی لازم را از خطرات و آسیب‌ها داشته باشند و به همین دلیل بیشترین گاز‌گرفتگی‌ها در حمام رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل با بیان اینکه در این مرگ خاموش باید هشدارهای کارشناسان و متولیان این حوزه را جدی گرفت، خاطرنشان کرد:‌ آنچه که در این بین مهم به نظر می‌رسد دقت در مصرف گاز آن هم در موعد زمستان است که بیشترین مرگ‌ و میر‌های گازگرفتگی در این ایام رخ می‌دهد.

خدایی گفت: بر اثر گاز‌گرفتگی در سال گذشته بیش از 900 نفر در کشور جان باختند که این رقم در استان اردبیل 20 نفر است که این مرگ و میر‌های خاموش هشداری برای همه شهروندان است تا موازین و مبانی ایمنی را در مصرف بهینه گاز مدنظر داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: اغلب کارشناسان بر این عقیده‌اند که 95 درصد گاز‌گرفتگی‌های استان به دلیل استفاده نادرست از گاز طبیعی است که عمده مشکلات در این رابطه نصب نشدن مناسب بخاری‌ها و دودکش آنها و همچنین آبگرمکن‌هاست که در حمام،‌ کابین و مناطق سرپوشیده امکان گازگرفتگی را بالا می‌برد.

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل افزود: تمام رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید به استفاده نادرست از بخاری هشدارها و آگاه‌سازی‌های لازم را انجام دهند چرا که کوچکترین بی‌احتیاطی در این زمینه سبب می‌شود تا خانواده‌ای برای همیشه دچار مشکلات و تنگناهای واقعی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدایی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه گاز‌گرفتگی همیشه در کمین خانواده‌ها بوده و کوچکترین بی‌احتیاطی بزرگترین پشیمانی‌ها را رقم می‌زند، اذعان داشت: شرکت گاز با تمام توان و در حوزه ایمن‌سازی اکیپ‌های خود را فعال کرده تا در صورت بروز کوچکترین مشکل هموطنان بتوانند با سامانه شرکت گاز در تماس بوده تا اکیپ‌های امداد‌رسانی در منطقه و محله مورد نظر حاضر شوند.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول