اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان خبر داد

افزایش 84 درصدی اقدامات آزمایشگاهی پزشکی قانونی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان از افزایش 84 درصدی اقدامات آزمایشگاهی این اداره‌کل در استان در آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

افزایش 84 درصدی اقدامات آزمایشگاهی پزشکی قانونی کردستان

غلامرضا همایون‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارکرد: عملکرد این اداره‌کل در زمینه کمیسیون پزشکی 74 درصد و در زمینه آزمایشگاه نیز 10 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه از افزایش 16 درصدی معاینات سرپایی در آبان‌ ماه امسال در این اداره‌کل خبر داد و افزود: میزان کل معاینات سرپایی این مرکز در آبان ماه امسال 2 هزار و 958 مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

همایون‌پور با بیان اینکه معاینات سرپایی پزشکی‌ قانونی در مجموع به 6 بخش تقسیم می‌شود، تصریح کرد: بیشترین معاینات انجام شده در آبان ماه امسال مربوط به بخش معاینات روانپزشکی با 23 درصد رشد نسبت به سال گذشته بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان خاطرنشان کرد: میزان معاینات انجام شده در حوزه نزاع در آبان ماه سال گذشته 665 مورد بود که این میزان در آبان ماه امسال با رشدی 18 درصدی به 787 مورد رسیده است.

به گفته همایون‌پور، میزان معاینات عمومی نیز در آبان ماه امسال 2 هزار و 729 مورد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته با رشد 17 درصدی مواجه است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان از رشد 11 درصدی معاینات مصدومین تصادفات در آبان ماه امسال خبر داد و افزود: در مجموع 480 نفر از مصدومین تصادفات در آبان ماه امسال در استان مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، در زمینه معاینات حوادث کار در سطح استان هم با کاهش سه درصدی نسبت به آبان ماه سال گذشته روبرو بوده است.

* کاهش 18 درصدی معاینه اجساد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در ادامه به کاهش 18 درصدی معاینه اجساد در آبان ماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: کل اجساد معاینه شده در آبان ماه امسال 69 مورد بود اما در آبان ماه سال گذشته 84 مورد بود که در مجموع 18 درصد کاهش داشته است.

همایون‌پور با بیان اینکه کل معاینات انجام شده بر روی اجساد در این اداره کل به چهار بخش مختلف تقسیم می‌شود، اضافه کرد: تصادفات، حوادث کار، سقوط از بلندی و گازگرفتگی مواردی است که اجساد مورد بررسی و معاینه قرار گرفته‌اند.

به گفته همایون‌پور، کمترین آمار در بخش معاینات اجساد مربوط به حوادث کار است که 67 درصد نسبت به آبان‌ماه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان به میزان معاینات مربوط به حوادث ناشی از تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: میزان معاینات اجساد در زمینه تصادفات در آبان ماه امسال 29 درصد کاهش داشته است.

به گفته همایون‌پور، سقوط از بلندی در آبان ماه امسال و سال گذشته 2 مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال گذشته در زمینه معاینات گازگرفتگی هیچ موردی نداشته‌ایم، اما متأسفانه در آبان ماه امسال یک مورد معاینه در این اداره‌کل انجام شده است.

انتهای پیام/79002/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول