اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مرگ 4 عضو یک خانواده

آمار فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در کردستان به 20 مورد رسید

خبرگزاری فارس: چهار عضو یک خانواده در سنندج به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند و آمار فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در کردستان را به 20 مورد افزایش داد.

آمار فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در کردستان به 20 مورد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، گازگرفتگی و مرگ خاموش ناشی از آن یکی از حوادث تلخی است که هر از چندگاهی در یکی از نقاط رخ می‌دهد و در نتیجه وقوع آن خانواده‌ای داغدار شده و یا آسیب جدی به آنها وارد می‌شود.

این حادثه تلخ که می‌توان آن را به نوعی نتیجه بی‌توجهی به توصیه‌های ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز دانست در فصول سرد سال که استفاده از وسایل گاز سوز افزایش می‌یابد و افراد باید برای گرم کردن محیط زندگیشان از وسایل گرمازای استاندارد استفاده کرده و پیش از بکارگیری در نظر داشته باشند که فرد متخصص آن را بازبینی و سرویس کند اما عامل اصلی گاز گرفتگی گاز مونو اکسید کربن یا همان قاتل خاموش است.

 

آمار 20 نفری فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در استان کردستان نتیجه غفلتی کوچک است که در نتیجه آن خانواده‌هایی از بین می‌روند.

 

جمعه شب با جان باختن چهار نفر از اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر و دو فرزند (پسر) بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان باختند و آمار جان‌باختگان مرگ خاموش را در کردستان به 20 مورد افزایش داد.

 

جدا شدن لوله پکیج از دیوار و نشت گاز منوکسیدکربن منجر به وقوع این حادثه و مرگ این چهار نفر شده است.

 

بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان کردستان، در شش ماهه نخست امسال 11 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست داده‌اند در صورتی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 4 نفر بود.

 

از کل فوتی‌های مسمومیت با گاز در شش ماهه نخست امسال 10 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند.

 

از ابتدای شش ماهه دوم سال نیز تا کنون 9 نفر دیگر به آمار جان‌باختگان این مرگ خاموش اضافه شده‌اند که این هشداری برای تمامی خانواده‌ها است که در استفاده از وسایل سالم و بدون نقص برای جلوگیری از بروز این حوادث تلخ دقت ویژه‌ای داشته باشند.

 

گاز منوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو  و عمده‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است، ولی اصولاً در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی خصوصاً در محیط‌های در بسته و فاقد اکسیژن ممکن است تولید شود.

 

استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به گازگرفتگی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول