اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل:

اماکن شایع به تجمع گاز منواکسید کربن بیشتر بررسی شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل بر بررسی اماکنی که شایع به تجمع گاز منواکسید کربن به ویژه در منازل هستند تاکید کرد.

اماکن شایع به تجمع گاز منواکسید کربن بیشتر بررسی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اداره کل پزشکی قانونی اردبیل، بهزاد ولیزاده نسبت به جلوگیری از افزایش گاز گرفتگی با منواکسید کربن هشدار داد.

وی اظهار داشت: به دنبال سرد شدن هوا و نصب وسایل گرمایشی در منازل، اماکن تجاری و اداری، مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد، بنابراین می‌توان با رعایت کردن نکات ایمنی و اطمینان از سلامت این وسایل، موجب کاهش هر چه بیشتر مرگ و میر ناشی از مسمومیت با این گاز شد.

مدیرکل پزشکی قانونی افزود: گازگرفتگی یکی از مشکلاتی است که مردم با آن مواجه هستند و سالانه در کشور نزدیک به هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

ولیزاده ادامه داد: این امر در استان اردبیل که یکی از استان‌های سردسیر است شدیدتر است به طوری که در سال 89 تعداد 25 نفر از هموطنان در استان اردبیل در مقایسه با جمعیت کل استان به نسبت دو نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، رتبه اول کشوری را داشتیم.

این مسئول ادامه داد: در سال 90 نسبتاً با کاهش آمار مواجه بودیم که این تعداد به 18 نفر رسید، ولی در سال 91 با توجه به برودت کم‌ هوا، اطلاع‌رسانی‌های گسترده و خوب و همچنین رعایت نکات ایمنی توسط مردم، تا 9 ماه سال جاری فقط سه نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از داده‌اند که شاهد یک کاهش چشمگیر در این زمینه هستیم.

ولیزاده در خصوص اماکنی که شایع به تجمع گاز منواکسید کربن هستند گفت: حمام، کابین وسایط نقلیه و مکان‌های سرپوشیده و فاقد تهویه مناسب، شایع‌ترین اماکن گازگرفتگی هستند.

وی اظهار داشت: همشهریان باید با استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز منواکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در پایان هشدار داد: مسمومیت‌های خفیف یا متوسط هم می‌توانند پس از بهبود علایم اولیه در مواردی پس از گذشت هفته‌ها یا ماه‌ها بی‌علامتی، منجر به بروز علایم عصبی تاخیری از قبیل مشکلات رفتاری و یادگیری به خصوص در کودکان، اختلال راه رفتن، کوری دائمی و... شوند که درمان خاصی هم برای آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/62002/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول