اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

9 دی‌ تشنگان قدرت را ناکام کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه 9 دی روز خلق حماسه جاودان ملت ایران در تاریخ انقلاب است، گفت: 9دی‌ روز ناکام شدن تشنگان قدرت است.

9 دی‌ تشنگان قدرت را ناکام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابرکوه اظهار داشت: مردم با حضور بصیرانه خود در این روز موفق شدند چشم فتنه را کور، دست بیگانگان صحنه‌گردان را قطع و تشنگان قدرت را ناکام کنند.

* 9 دی حماسه جاودان انقلاب است

خطیب جمعه ابرکوه افزود: 9 دی روز خلق حماسه جاودان ملت ایران در تاریخ انقلاب است.

حسینی گفت: مانایی و پویایی حماسه 9 دی به واسطه حضور عاشوراییان در عرصه دفاع از دستاوردهای نهضت حسینی در انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بازگویی دستاوردهای عظیم این حضور بصیرانه آنچنان فهرست بلند بالایی دارد که در مجال کوتاه نمی‌توان به آنها پرداخت اما در وصف عظمت آن به یک سند بسنده می‌کنیم که مقام معظم رهبری در طول زعامت و رهبری 23 ساله خود، در توصیف جریانات و کوران‌های مختلف انقلاب، بیان و وصفی از حماسه 9 دی کردند که بی‌نظیر است و در سایر جریانات انقلاب، موضوعی این چنین موصوف نشده است.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: ایشان این خروش عظیم ملی را کاری خدایی دانستند که انسان دست قدرت خدا و روح حسین ابن علی (ع) را در خلق آن مشاهده می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: از آن رو 9 دی را گرامی می‌داریم که روز تجلی قدرت خدا و روزی بود که در آن مردم بصیرت، دشمن شناسی‌، وقت‌شناسی و حضور در عرصه مجاهدت را به نمایش گذاشتند، جریان فتنه را باطل السحر کردند و با دوست و دشمن اتمام حجت کردند.

* سالروز ورود رهبری به ابرکوه روز افتخار شهرستان است

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 15 دی‌ماه 86، سالروز ورود رهبر انقلاب به ابرکوه اظهار داشت: برای شهرستان ابرکوه افتخار است که رهبر فرزانه انقلاب به فرموده خودشان به میل خود به این شهرستان سفر کردند.

وی همچنین خواستار حضور پرشور مردم در مراسم‌هایی که به مناسبت‌های 9 و 15 دی ماه در ابرکوه به اجرا درمی‌آید، شد.

خطیب جمعه ابرکوه در بخشی از خطبه‌های خود در این زمینه اظهار داشت: در یمن، دولت بی‌کفایت و بی‌لیاقت آن کشور که در مقابل اعتراض حق‌طلبانه ملت خود که او را به چالش کشیده‌اند، از مداخلات آمریکا، اسرائیل و عربستان در سرکوب مردم استقبال می‌کند و اعتراض ایران به سرکوبی قیام حق طلبانه مردم را به عنوان چالش امنیتی به ایران نسبت می‌دهد.

* یمن دروغ پردازی می‌کند/ عربستان قلعه دیکتاتوری است

حسینی گفت: روشن است که سران این کشور با هدایت آمریکا و در ادامه پروسه ایران هراسی، دروغ پردازی می‌کنند اما مردم یمن نسبت به وقایع، واقع بین هستند و تظاهرات هزاران نفر از مردم یمن علیه آمریکا و اسرائیل، گویای این واقعیت است.

وی افزود: در عربستان نیز موج بیداری اسلامی تا ریاض کشیده شده است و خاندان ورشکسته آل سعود تحت فشار افکار عمومی داخلی و خارجی برای توقف شکنجه انقلابیون در بیدادگاه‌های سعودی و آزادی زندانیان سیاسی و بدون محاکمه، قرار دارند.

خطیب جمعه ابرکوه گفت: حکومت آل سعود از سوی نهادهای حقوق بشری بین‌الملل به قلعه دیکتاتوری مشهور شده است و آنان علاوه بر سرکوب مردم، بازداشت، شکنجه و حبس‌های طولانی مدت بیش از 30 هزار زندانی سیاسی، حق مشارکت سیاسی و حتی رانندگی و حقوق اجتماعی را نیز از زنان سلب کرده‌اند.

انتهای پیام/90003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول