اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یزد:

خاطره 9 دی باید در اذهان مردم زنده بماند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت یزد گفت: 9 دی یوم الله است و خاطره آن باید در اذهان مردم زنده بماند.

خاطره 9 دی باید در اذهان مردم زنده بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان یزد با گرامیداشت 9 دی‌ماه اظهار داشت: 9 دی یادآور حماسه ملت شریف ایران در حمایت از نظام اسلامی و شخص رهبری است.

وی افزود: روز 9 دی یکی از ایام‌الله این نظام و ماندگار در تاریخ است و خاطره آن باید در اذهان مردم و جامعه زنده و جاودان باقی بماند.

آیت‌اللهی یادآور شد: مردم در طول 30 سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی، هر زمان لازم بوده است در دفاع از اسلام و نظام اسلامی تا پای جان ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: هر مسئولی در خط ولایت باشد، مورد حمایت ملت است و هر مسئولی در هر مقامی اگر در مقابل رهبری جبهه‌گیری کند، برای ما هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی نیز باید باشکوه برگزار شود و زیارت اربعین در آن قرائت شود.

آیت‌اللهی، قرائت زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های پنج‌گانه مؤمنان اعلام کرد.

وی با استناد به روایتی از حضرت محمد (ص) بیان کرد: «هرکسی حسین (ع) را زیارت کند، انگار مرا زیارت کرده و هر که مرا زیارت کند، خدا را زیارت کرده است».

آیت‌اللهی همچنین عنوان کرد: امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند: «زائران قبر امام حسین (ع) در روز قیامت یک فضل و برتری نسبت به همه مردم دارند، زوار قبر امام حسین (ع) 40 سال زودتر از دیگران وارد بهشت می‌شوند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشانه‌های اهل ایمان اظهار داشت: کسی ایمان دارد اما اهل عمل نیست، به بهشت نمی‌رسد و این به معنای آن است که ایمان به تنهایی برای انسان نفعی نخواهد داشت.

آیت‌اللهی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید عنوان کرد: در روز قیامت دو نفر سودی نمی‌برند، یکی کسی که ایمان نداشته و دیگری کسی ایمان داشته اما عمل صالح نداشته است.

وی تأکید کرد: کسی ایمان ندارد ولی عمل صالح دارد، شاید در دنیا نفعی عایدش شود اما از آنجا که این اعمال از روی ایمان انجام نشده، او را به بهشت نمی‌رساند.

انتهای پیام/2464/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول