اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

مردم در 9 دی نشان دادند که اهانت به ولایت را بر نمی‌تابند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به حماسه بزرگ مردم در 9 دی گفت: مردم در این روز نشان دادند که اهانت به ولایت فقیه را بر نمی‌تابند.

مردم در 9 دی نشان دادند که اهانت به ولایت را بر نمی‌تابند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه همه حوادث تلخ فردی و اجتماعی که زندگی را در کام انسان در این جهان، ناگوار می‌کند بر اثر گناه و خروج از جاده عدل و انصاف است، اظهار داشت: تقوا سبب می‌شود که انسان در این جهان از سقوط در پرتگاه گناه و عواقب دردناک آن رهایی یابد و زندگی شیرین توام با آرامش و سعادت داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقوا راه وصول به بهشت و نعمت‌های بی‌نظیر بهشتی است، افزود: جاده تقوا واضح و روشن است، چون از یک‌سو با فطرت انسان، کاملاً هماهنگ است و از سوی دیگر در عالم تشریع در کتاب و سنت، مسیر این جاده مشخص شده است.

* 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است

امام جمعه ابهر در ادامه به مناسبت روز بصیرت و میثاق با ولایت و نجات مردم از فتنه اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که لازم است در شناخت شیوه‌های فتنه‌انگیزی بررسی شود راه‌های خروج از فتنه است.

وی با بیان اینکه فضای فتنه، فضای تاریک و غبارآلود است، تصریح کرد: برای کسی که معصوم نیست خطر سقوط در دام فتنه وجود دارد و لذا حضرت علی (ع) مسئله تقوا را یکی از راه‌های نجات از فتنه معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های تغییرناپذیر الهی، آزمایش همه انسان‌ها در همه زمان‌هاست و لذا به ما توصیه کرده‌اند که مواظب باشیم با بصیرت و هوشیاری زندگی کنیم، تصریح کرد: در طول تاریخ انسان‌های بسیاری را داریم که سابقه خوبی داشتند، اما در مرحله امتحان مردود شدند.

وی با اشاره به اینکه شمر یکی از این افراد است که شیفته ریاست و فریب‌خورده در سیاست است، خاطرنشان کرد: شمر از بزرگان کوفه به شمار می‌رفت.

خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه نیایش شمر در کنار خانه خدا چنان شورانگیز بود که فرد شنونده آن را با مناجات معصومین اشتباه می‌گرفت و 16 بار با پای پیاده به سفر حج رفته است، تصریح کرد: شمر اهل قمار و فساد اخلاقی و اهل شرب خمر نبود و در جنگ صفین از افسران زبده حضرت علی (ع) بود و تا مرز شهادت نیز پیش رفت و جانباز جنگ صفین بود، اما ریاست‌طلبی او را به جایی رساند که روی سینه امام حسین (ع)‌ نشست و سر مبارک امام را از تنش جدا کردند.

وی با بیان این مطلب که عمر سعد از جمله خواص و فرهیخته سیاسی و خود نیز قاری و حافظ قران بود، ادامه داد: در زمان خلافت علی (ع) بر علیه حضرت کاری نکرد، اما با پیشنهاد یزید بر دنیا و ریاست، عمر سعد خودش را گم کرده و گذشته خود را آتش زد و اقدام به جنگ با امام حسین (ع) کرد.

*در فتنه 88 تعدادی از خواص مردود شدند

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه به فتنه سال 88 اشاره و تصریح کرد: در فتنه 88 نیز تعدادی از خواص مردود در انتخابات طغیان کردند و همه چیز و همه کس را متهم کردند و دست به تهدید و توهین زدند و آتش فتنه را بر افروختند.

وی با اشاره به اینکه در فتنه 88 آنان با تمام قدرت در مقابل آرای اکثریت مردم ایستادند و حاضر نشدند تن به قانون بدهند و عمل به قانون و هدایت رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند، بلکه مردم را به نادانی و فقدان بلوغ سیاسی متهم کردند، اظهار داشت: اما مردم عزیز و ولایت‌مدار ایران در حماسه تاریخی 9 دی با حضور و خروش انقلابی ده میلیونی در سراسر کشور، یک بار دیگر حقیقت بزرگی را آشکار ساختند و به همه جهانیان این پیام را دادند که اسلام فلسفه وجودی ایران است و ایران به برکت اسلام نفس می‌کشد و حرکت می‌کند.

* در 9 دی مردم تیر خلاص را بر سران فتنه شلیک کردند

وی با بیان اینکه مردم ایران نشان دادند که اسلام، قران و اهل بیت و ولایت فقیه، هویت ایرانی را تشکیل می‌دهد و هرگز اهانت به این هویت را بر نمی‌تابند، تصریح کرد: در روز بزرگ 9 دی مردم تیر خلاصی را بر سران فتنه شلیک کرده و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.

حجت‌الاسلام رحیمی در پایان به توصیه مقام معظم رهبری به مسئله وحدت اشاره کرده و خاطرنشان شد: مسئله مهم وحدت کلمه و کار و تلاش برای آبادانی کشور و پشتیبانی از ولایت فقه و فقاهت یعنی همان ولایت مطلقه فقیه موجب نجات جامعه از همه بحران‌ها خواهد بود.

وی افزود: هر کسی که در فضای کنونی در مسیر خلاف وحدت حرکت کند یقیناً به کشور خیانت کرده است.

امام جمعه ابهر به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرده و مردم را به زنده نگه داشتن این ایام توصیه کرده و افزود: یکی از علامت‌های مومن طبق فرمایش امام عسگری زیارت اربعین است.

انتهای پیام/2308/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول