اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

دستاورد بصیرت مردم در 9 دی ناکامی دشمنان بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: دستاورد بصیرت مردم در مواجهه با فتنه، ناکامی دشمنان داخلی و خارجی بود.

دستاورد بصیرت مردم در 9 دی ناکامی دشمنان بود

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: روز 9 دی حضور پرشکوه مردم در این حماسه نشان داد که عمق بصیرت مردم تا چه حدی است.

وی افزود: در واقع مردم این بصیرت و هوشیاری را نسبت به دستاوردهای نظام داشتند اما 9 دی روز شکوه حضور مردم بود که نشان دادند چه قدر بصیر هستند و مسائل سیاسی جامعه را تحلیل می‌کنند.

عسکری با بیان اینکه مردم با حضور به‌هنگام خود دشمن را در رسیدن به تمام توطئه‌ها و اهدافی که به دنبال آنها بود، ناکام گذاشتند، افزود: دستاورد بصیرت مردم در مواجه با فتنه ناکامی دشمنان داخلی و خارجی بود.

*مردم با حماسه 9 دی پایه‌های نظام را مستحکم‌تر کردند

عسکری با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی که در تداوم نظام نقش اساسی داشت و دارد، حضور مردم در صحنه است و روز 9 دی روز تجلی یکپارچه مردم در دفاع از انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: رکن دیگر نظام رهبری است که مردم با حمایت خود از رهبر انقلاب و مواضع رهبری پایه‌های نظام را مستحکم‌تر کردند.

وی با اشاره به اینکه هر انقلاب ماندگاری مرکب از یک مثلث است، خاطرنشان کرد: یکی از ضلع‌ها اهداف نظام و انقلاب است، رهبری نظام و مردم که پشتیبانان نظام  دیگر ضلع‌ها هستند، 9 دی در واقع تجلی حضور مردم به عنوان پشتیبانان نظام از رهبری نظام و برنامه‌های انقلاب بود.

امام جمعه جیرفت گفت: در سالروز شهادت امام حسین(ع) یک عده مردم نادان و جاهل حرمت سیدالشهدا را پاس نداشتند و حرمت‌شکنی کردند و اغراض شوم سیاسی خود را بیان کردند، مردم با دو انگیزه به میدان آمدند، یکی مسئله حفظ حرمت محرم و دیگری حفظ ارکان نظام بود.

*حرمت‌شکنان محرم سال 88 با ارزش‌های دینی ما مشکل داشتند

عسکری اذعان داشت: کسانی که در فتنه بعد از انتخابات حضور پیدا کردند، کسانی بودند که با اصل اسلام مشکل داشتند، کسانی که روز عاشورا حرمت‌شکنی کردند با ارزش‌های دینی کار داشتند نه با مسائل سیاسی، این مسائل بهانه‌ای بود برای اینکه اهداف خود را مطرح کنند.

وی افزود: برخی فریب خورده‌های سیاسی و کسانی که مخالف نظام  و دین اسلام بودند آن فتنه را راه انداختند، گاهی مواقع فتنه سیاسی است و راحت‌تر می‌توان از آن گذشت تا فتنه‌ای که به دین صدمه مستقیم بزند، اتفاقی که در روز عاشورا افتاد از آنچه که بعد از انتخابات اتفاق افتاد، زشت‌تر بود.

انتهای پیام/80002/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول