اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شال:

9 دی اجازه تکرار تاریخ بی‌بصیرتی امت‌های صدر اسلام را نداد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شال گفت: 9 دی اجازه تکرار تاریخ بی‌بصیرتی امت‌های صدر اسلام را نداد.

9 دی اجازه تکرار تاریخ بی‌بصیرتی امت‌های صدر اسلام را نداد

حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌شالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا اظهار داشت: 9 دی حقیقتی بود که اجازه تکرار تاریخ حوادث صدر اسلام و بی‌بصیرتی مردم کوفه را نداد و سبب افتخار و عزت جاودانه ملت ایران شد.

امام جمعه شال افزود: با نگاهی کوتاه به تاریخ بلند اسلامی مشاهده می‌کنیم یکی از آسیب‌های طرفداران حق این بود که در تشخیص عرصه حق و باطل دچار مشکل شده و در توطئه یزیدیان گرفتار شدند.

این مسئول عنوان کرد: مسلمان واقعی کسی است که از حق همواره دفاع کرده و از باطل نیز دوری کند.

امام جمعه شال با طرح این پرسش که باطل چیست؟ تصریح کرد: باطل همان چیزی است که در دوران فتنه لباس حق را پوشیده و اینجاست که به اشتباه باطل حق جلوه داده شده و حق هدف تیر‌های خودی قرار می‌گیرد.

موسوی‌شالی ادامه داد: تمام مشکلات و مصیبت‌های زمان فتنه نیز همین امر است که باطل بر حق فائق آمده و مسئله آگاهی و بصیرت بین عوام کمرنگ می‌شود.

وی با تشریح ابعاد فتنه تأکید کرد: فتنه انواع و اصحاب گوناگونی دارد و مهم‌ترین موضوع در فتنه‌ها نیز همان عدم تشخیص حق از باطل است که سبب پیروزی باطل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فتنه‌ها و بحران‌های فراوانی روی داده است، ابراز داشت: بصیرت و هوشیاری عمومی عامل دفاع تمام دسیسه‌ها و شبهه‌ها بوده است.

امام جمعه شال تصریح کرد: در سال 88 نیز تشکیک میان حق و باطل سبب رسوخ فتنه‌ای بزرگ شد که البته با راهنمایی‌های امام امت و مردم ولایت‌مدار این فتنه نیز خاموش و خنثی شد.

وی در پایان اذعان داشت: خواصی که در سال 88 فتنه را به پا کردند نیز جزو همان عده‌ای بودند که دقیقا در تشخیص دو عنصر حق و باطل دچار شبهه و تردید شدند و در نهایت راه کج را برگزیدند که البته با هوشیاری ملت تمام توطئه‌ و دسیسه‌شان نابود و ریشه‌کن شد.

انتهای پیام/77005/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول