اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد:

9 دی‌ماه ریشه‌ای قرآنی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با گرامیداشت حماسه 9 دی، گفت: این روز ریشه قرآنی دارد و از این روست که آن را یوم‌الله نامیده‌اند.

9 دی‌ماه ریشه‌ای قرآنی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی در نشست اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد اظهار داشت: 9 دی‌ماه ریشه قرآنی دارد و هر کجا که شیطان شکست خورده و نور رحمانیت ظهور پیدا کرده است، آن روز از ایام‌الله است و باید زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به ترفندهایی که دشمنان برای انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند، افزود: به عنوان مثال در سال 2008 جنبش سبز که همان انقلاب‌های مخملین بود توسط آمریکا راه‌اندازی شد تا هر انقلابی که در هر جای دنیا شکل می‌گیرد، آن را به نفع خودشان ضبط کنند.

فخرالدینی عنوان کرد: کشور ما همواره در زمان انتخابات از دشمنان ضربه خورده و حماسه 9 دی نیز به دنبال فتنه‌ای که پس از انتخابات سال 88 ایجاد شد، رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه هر انقلابی ریزش‌ها و رویش‌هایی دارد، بیان کرد: فتنه‌ای که باعث شد حماسه 9 دی به وجود بیاید، از همین جا نشأت گرفت اما با بیداری رهبری و آگاهی و تیزبینی ایشان، فتنه برملا شد.

فخرالدینی یکی دیگر از عواملی که سبب شکل گیری حماسه 9 دی شد را، ایمان مردم دانست و خاطرنشان کرد: ایمان مردم بود که باعث به وجود آمدن این حماسه بزرگ شد و از ادامه فتنه جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: دشمن تمام توان خود را برای شکل گیری این فتنه به کار بسته بود اما با لطف خدا و بیداری رهبری و ایمان و اعتقاد مردم، این فتنه نه تنها شکل نگرفت بلکه باعث رسوایی بیش از پیش عاملان آن شد.

فخرالدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اقدامات دشمنان و نحوه فعالیت استعمارگران در کشورهایی که می‌خواهند به عنوان مستعمره از آن بهره‌کشی کنند، اظهار داشت: هر کشوری برای اینکه در کشورهای دیگر جای پای خود را محکم کند، گروه‌های مختلفی را برای تحقیق اعزام می‌کند و انگلیسی‌ها نیز بارها این اقدام را برای ایران انجام داده‌اند.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: نتیجه تحقیق انگلیسی‌ها در ایران این بود که ایرانی‌ها تقلیدبردار هستند و دیگر اینکه دشمن را خیلی زود فراموش می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف زنده نگه داشتن ایام‌الله مختلف در کشور به ویژه 9 دی آن است که دشمنانمان را به خاطر داشته باشیم و آنان را فراموش نکنیم ضمن اینکه نسل جوانمان را نیز از دشمنی آنها مطلع کنیم.

فخرالدینی همچنین عنوان کرد: فتنه 88 از سال 80 آغاز شد و در نهایت در سال 88 بروز کرد تا انقلاب اسلامی که در آستانه تبدیل شدن به یک ابرقدرت است را از بین ببرد.

وی یادآور شد: برنامه موازنه قدرت و منطقه اکنون در دست ایران است و ایستادگی ایران در برابر تحریم‌ها یکی از مواردی است که نباید هرگز آن را از دست بدهیم.

فخرالدینی با اشاره به نقش دین در تقویت انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: دین در بین مسلمانان قوت پیدا کرده و حتی مسیحیان نیز به این نکته رسیده‌اند که دین و مذهب است که می‌تواند به جامعه انسجام بخشد.

وی یادآور شد: انقلاب ما با الله اکبر آغاز شد و در مساجد ادامه پیدا کرد و می‌خواهیم ادامه بهتر و بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد تاکید کرد: حماسه‌های انقلاب اسلامی باید به شکلی باشکوه برگزار شود و پس از حماسه 9 دی، باید 22 بهمن را نیز به خوبی و با انسجام و شکوه برگزار کنیم.

انتهای پیام/2464/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول