اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‏ها تقویت شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: لازم است تا کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‏ها به‌ویژه در برهه کنونی که کشور آماج حملات دشمن قرار گرفته است، تقویت شود.

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‏ها تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام اسدالله محمدی‌نیا پیش از ظهر امروز در کرسی آزاداندیشی با موضوع «رفتار وزین؛ آری یا نه» در جمع دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود اظهار داشت: انسان باید در تمام ابعاد و برخوردهایش باوقار باشد.

وی تصریح کرد: وزین به معنی باوقار و سنگین بودن است و با اخم کردن و عبوس بودن منافات دارد.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: قرآن کتابی است که مردم را به تفکر و تعقل دعوت می‌کند و مؤید و مروج عقل است.

محمدی‌نیا ادامه داد: قرآن با عقل منافات ندارد و اینکه ما در عصر تکنولوژی و اینترنت قرار داریم، نباید مانع تعقل در قرآن شود.

وی ادامه داد: منابع دین شامل عقل و نقل است و باید در امور مختلف از این منابع استفاده کنیم؛ اما این منافی استفاده از تکنولوژی‌های روز نیست.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود افزود: ملاک و میزان، دستورات قرآن است و چه مسلمانان و چه غیرمسلمانان اگر به آن عمل کنند، رفتارشان وزین می‌شود.

محمدی‏نیا از حضرت زهرا (س) و حضرت موسی (ع) به‌عنوان اسوه و قله حیا یاد کرد و افزود: باید در مسیر آن عزیزان حرکت و سعی کرد تا خودمان را به قله نزدیک کنیم.

این محقق مسائل دینی و اجتماعی ادامه داد: انسان با تلاش می‌تواند رشد کند و در این راستا، باید هم به مسائل مادی و هم مسائل معنوی توجه کند.

محمدی‌نیا ادامه داد: اسلام در همه مباحث، موضوع اعتدال را مطرح کرده و در مسئله  حیا نیز چنین است.

وی در تأیید و لزوم برپایی کرسی‌های آزاداندیشی گفت: اصل این جلسات خیلی خوب است و ذهن جوانان را نسبت به مسائل گوناگون باز می‌کند و اگر جوانان ما گاهی کاری خلاف دین انجام می‌دهند، به دلیل عدم آگاهی از دین بوده و خوب است در این جلسات پاسخ سؤالات خود را بگیرند.

انتهای پیام/2249/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول