اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش

کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران 21 استان کشور خبر داد.

کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود خالقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس آیات خرد و دانش به جنسیت خاصی اختصاص ندارد، اظهار کرد: خداوند در آیاتی از قرآن کریم به خصوصیت بندگان شایسته خدا که اشاره می‌کند موضوع تضارب افکار را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این آیات از مؤمنان می‌خواهد که نظرات متفاوت را شنیده و بر اساس آن بهترین راه را برای سعادت خود انتخاب کنند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: نهضت آزاداندیشی حوزه‌های علمیه خواهران نیز بر اساس این آیه و مطالبات رهبر معظم انقلاب طراحی شده است.

وی گفت: در این راستا معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران 30 کرسی آزاداندیشی را در 21 استان کشور تا فروردین سال آینده‌ برگزار خواهد کرد.

خالقی ادامه داد: این طرح کار خود را در هفته پژوهش و با پیام مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آغاز خواهد کرد تا حرکتی در راستای عمل به منویات رهبر انقلاب انجام شود.

وی افزود: سال گذشته شعار هر طلبه یک پژوهشگر برای حوزه‌های علمیه خواهران انتخاب شده بود که فعالیت‌ها نیز در ارتباط با این شعار انجام شد و برای سال جاری نیز شعار گسترش فرهنگ پژوهش برای حوزه‌های علمیه خواهران انتخاب شده است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نام‌گذاری روزهای هفته پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران ابراز داشت: روزهای هفته پژوهش با عناوین آرمان پژوهشگری، اخلاق پژوهشگری، آداب پژوهشگری، محیط‌شناسی پژوهشی، آزاداندیشی و پژوهش و در نهایت هم‌افزایی پژوهشی نام‌گذاری شده‌اند.

*فعالیت 224 هسته پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران

وی با اشاره به فعالیت‌های یک سال گذشته حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش اظهار کرد: هسته‌های پژوهش فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران از سال‌های گذشته شکل گرفته بود و در سال گذشته تعداد این هسته‌ها از 184 هسته به 224 هسته رسید.

خالقی اضافه کرد: شوراهای علمی پژوهشی استانی از دیگر مراکزی هستند که در ترویج پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت دارند و سال گذشته تعداد این شوراها از شش شورا به 18 شورا رسید و تعداد کانون‌های پژوهشی مدارس نیز در این مدت به 67 کانون افزایش یافته است.

*شرکت 3 هزار بانوی طلبه در جشنواره علامه حلی

وی جشنواره علامه حلی را مهم‌ترین جشنواره پژوهشی حوزه‌های علمیه دانست که موفقیت بانوان طلبه در این جشنواره وجود ظرفیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران را اثبات می‌کند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه سال گذشته آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره 3 هزار و 200 اثر بوده است خاطرنشان کرد: این تعداد آثار رشد چشمگیری نسبت به سال قبل داشته است.

برگزاری جشنواره بانوی کرامت از دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران است که خالقی از حضور پرشور طلاب خواهر در این جشنواره در سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/78006/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول