اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم خبر داد

کرسی آزاداندیشی «تحریم اقتصادی و ارتباط با آمریکا» برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم گفت: نخستین کرسی آزاداندیشی با موضوع «تحریم اقتصادی و ارتباط با آمریکا» طی هفته آینده در دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

کرسی آزاداندیشی «تحریم اقتصادی و ارتباط با آمریکا» برگزار می‌شود

محمدرضا آقا باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو اظهار کرد: جنبش دانشجویی ایران از آغاز تاکنون به دنبال عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم و ظالم بوده و در این مسیر با ویژگی‌هایی چون آرمان‌گرایی با توجه به واقعیت‌های موجود و پیگیری مستمر مطالبات سعی در تحقق هدف‌های تعیین شده داشته است.

وی ادامه داد: فعالان جنبش دانشجویی همواره مطالبه‌گری را به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی این جریان مد نظر داشته، تحقق تمدن بزرگ اسلامی را که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فراوانی دارند در دستور کار قرار داده‌اند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در ادامه با بیان اینکه این تشکل از سال گذشته فعالیت خود را در دانشگاه قم آغاز کرده است عنوان داشت: با توجه به اینکه قم از نظر علوم اسلامی دارای جایگاهی مهم در سطح کشور است، نیاز به تحول فضای فکری در جامعه دانشجویی قم ضروری به نظر می‌رسید.

وی افزود: این ظرفیت ویژه در قم دانشجویان را بر آن داشت که دفتر جامعه اسلامی دانشجویان را که پیش از این در دانشگاه آزاد و دانشگاه صنعتی قم فعال بود در دانشگاه قم راه‌اندازی کرده و فعالیت‌هایی را در حوزه فکری، فرهنگی و سیاسی سامان‌دهی کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به محورهای اصلی فعالیت این تشکل گفت: هدف اصلی دانشجویان در این تشکل، تحقق منویات رهبری به ویژه نظراتی که تاکنون مورد غفلت واقع شده‌اند است.

وی با بیان اینکه رهبری عموم نظرات خود را بر مبنای زمینه‌سازی برای تشکیل تمدن اسلامی مطرح می‌کنند خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی، خودکفایی در تولید ملی و تبیین الگوی صحیح مصرف از جمله این مباحث به شمار می‌روند.

آقا باقری ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی تاکید فرمودند که این مباحث بخش ابزاری کار را تشکیل می‌دهد و مهم‌تر از آن تغییر در سبک زندگی به سمت اسلامی شدن همه امور یعنی توجه به بخش نرم افزاری تمدن بزرگ اسلامی است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به فعالیت‌هایی که این تشکل تاکنون انجام داده است گفت: برای رسیدن به اهداف مورد اشاره برنامه‌هایی همچون برگزاری نشست دانشجویی با حضور باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری، برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری پیش نشست برای کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعاتی چون کنترل جمعیت، سبک زندگی، تحریم‌های اقتصادی و رابطه با آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر ایجاد فضای آزاد فکری در دانشگاه‌ها بوده که در قالب کرسی‌های آزاداندیشی محقق شده است.

آقا باقری با بیان اینکه نخستین کرسی آزاداندیشی با موضوع «تحریم اقتصادی و ارتباط با آمریکا» طی هفته آینده در دانشگاه قم برگزار خواهد شد عنوان داشت: این اقدام آغازی بر احیای فضای فکری، فرهنگی و سیاسی در دانشگاه قم خواهد بود.

انتهای پیام/78004/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول