اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خوی صورت گرفت

برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع «عشق و دین»

خبرگزاری فارس: کرسی آزاداندیشی با موضوع «عشق و دین» در مؤسسه آموزش عالی شمس تبریزی خوی برگزار شد.

برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع «عشق و دین»

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، این همایش در سالن همایش‌های مؤسسه آموزش عالی شمس تبریزی خوی با حضور اعضای هیئت مؤسس این مرکز علمی، استادیار تاریخ دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین، فرهاد درویش استادیار علوم سیاسی دانشگاه قزوین، سید مصیب شکرالله‌زاده، قائم مقام دانشگاه شمس تبریزی، حجت‌الاسلام سیدقاسم موسوی، معاونت فرهنگی دانشگاه شمس تبریزی، مهندس عطا پاشاپور، عضو هیئت مؤسس و با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای مراسم سید مصیب شکرالله‌زاده، قائم مقام دانشگاه شمس تبریزی گفت: این روز یادآور رشادت‌ها، استقلال‌طلبی‌ها، استکبارستیزی و هویت بخشی به قشر دانشجوست.

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی شمس تبریزی با اشاره به بحث کرسی‌های آزاداندیشی، بیان داشت: مطالبه و طرح بحث کرسی‌های آزاداندیشی توسط مقام رهبری حاکی از ژرف‌اندیشی معظم‌له و اهمیت ویژه قشر دانشجو و دانشگاه است که بار سنگینی را بر دوش همه دانشگاهیان از استاد و دانشجو نهاده است.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام سید قاسم موسوی، معاون فرهنگی دانشگاه شمس تبریزی خوی گفت: فلسفه تشکیل کرسی‌ها و مباحث آزاداندیشی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است باعث باز شدن فضای فکر و اندیشه در این دو نهاد علمی کشور شده است.

موسوی در ادامه با اشاره به موضوع بحث این جلسه در قالب «عشق و دین» به تبیین و تعریف آن‌ها پرداخت و گفت: اساس آفرینش جهان، عشق خداوند به جمال و جلوه خویش است زیرا حب ذات یکی از اسباب عشق است.

وی اظهار داشت: خداوند نیز به عنوان برترین موجود به دلیل عشق به ذات و جلوه جمالش جهان را پدید آورد، بنابراین نخستین کسی که عشق ورزید خدای متعال بود و او بر اساس همین عشق است که مخلوقاتش را نیز دوست دارد و از همین روست که عشق انسان نیز زاییده عشق خداوند است.

معاون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی شمس تبریزی افزود: عشق در عالم معنی به دو صورت عشق حقیقی و عشق مجازی تقسیم می‌شود که عشق حقیقی عبارت از قرار گرفتن انسان کمال‌جو در جاذبه کمال مطلق است که به آن عشق اکبر یا عشق اول نیز می‌گویند.

موسوی تصریح کرد: عارفان از آنجا که جهان هستی و انسان را مظهر آیات و نشان حضرت حق می‌دانند عشق به آفریده‌های او را عشق مجازی می‌دانند.

در ادامه این مراسم دانشجویان حاضر به ذکر دیدگاه‌های خود به صورت مخالف و موافق و بحث در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/61001/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول