اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قدیری ابیانه

کرسی آزاداندیشی بررسی مشکلات اقتصادی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم از برگزاری کرسی آزاداندیشی بررسی مشکلات اقتصادی و تأثیر تحریم‌ها با حضور قدیری ابیانه 22 آذر خبر داد.

کرسی آزاداندیشی بررسی مشکلات اقتصادی در قم برگزار می‌شود

حمیدرضا ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع تحریم اقتصادی اظهار کرد: بخشی از این کرسی به ابراز نظرات دانشجویان در موضوع تحریم و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم اختصاص دارد و در بخشی دیگر قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک به ایراد سخنرانی پیرامون مشکلات اقتصادی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: تأثیر سوء مدیریت‌ها در تحریم‌های اقتصادی و بررسی شرایط حاکم کنونی از جمله موضوعاتی است که در این کرسی آزاداندیشی مطرح می‌شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم ادامه داد: تحریم‌ها در برخی موارد سبب شکل‌گیری موفقیت‌هایی می‌شود بنابراین اگر در مورد برخورد با تحریم‌ها برنامه‌ریزی شود تحریم‌ها می‌تواند به فرصت تبدیل شود.

وی عنوان داشت: به عنوان مثال اگر در زمینه بنزین پیش‌بینی‌های لازم در زمینه سهمیه‌بندی بنزین و مشخص کردن میزان مصرف آن انجام نمی‌شد به محض تحریم بنزین بحران ملی عمیقی پیش می‌آمد.

ابراهیمی یادآور شد: تحریم‌ها فرصتی ایجاد می‌کند تا کشور نگاهی مجدد به توانمندی‌های خود داشته و تولیدات خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها از دو جنبه عملی و روانی برخوردار است گفت: تحریم در حوزه آثار عملی تأثیر چندانی ندارد ولی در بیشتر موارد دارای وجهه روانی است و سبب ایجاد تحریک و ایجاد نگرانی در کشور می‌شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم یادآور شد: دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی به موقع مانع بروز برخی مشکلات ناشی از تحریم در جامعه شود و با برنامه‌ریزی و پیگیری‌ها جلوی تحریک تقاضا را بگیرد.

کرسی آزاداندیشی بررسی مشکلات اقتصادی و تأثیر تحریم‌ها 22 آذر در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول