اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه قم عنوان کرد

راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه قم گفت: بخش‌های مختلف حوزه علمیه قم موظف شده‌اند کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی را تا پایان سال راه‌اندازی کنند.

راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه تا پایان سال

حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به یک سال فعالیت خود در سمت مدیریت حوزه علمیه استان قم اظهار کرد: در سطوح آزاد که طلاب اجباری برای انتخاب اساتید ندارند، شاهد رونق بیشتری در تشکیل کلاس توسط اساتید زبردست هستیم اما لازم بود که برنامه‌ریزی جدی برای افزایش انضباط در سطوح سه و چهار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طرح سامان‌دهی دروس سطوح عالی پس از اخذ نظرات مراجع تقلید در شورای عالی حوزه‌های علمیه به تصویب رسید گفت: این طرح از سال گذشته به مرحله اجرا درآمد و در ابعاد مختلف موجب نظم‌دهی به سطوح عالی حوزه شد.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به حمایت بیشتر اساتید سطوح عالی حوزه از این طرح خاطرنشان کرد: طرح سامان‌دهی سطوح عالی در سال جاری هم با قوت اجرا شد به همین دلیل انضباط در زمینه شرکت طلاب در کلاس‌ها به بیش از شش برابر افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال جاری طرح سامان‌دهی محدوده‌های درسی سطوح عالی ارائه شده زیرا این مسئله در چند دهه اخیر طی سال‌های تحصیلی به اتمام نمی‌رسید به همین دلیل نزدیک به 100 نفر از اساتید با سابقه سطوح عالی به تدوین این طرح پرداختند.

فرخ‌فال با بیان اینکه با عملی شدن این طرح خواسته‌های مدیریت حوزه در سطوح عالی پیاده شده است گفت: از این پس باید در خصوص مسائل گوناگون سطح یک به برنامه‌ریزی بپردازیم و امیدواریم در سال آینده، طرح سامان‌دهی مباحث مربوط به سطح یک به مرحله اجرا درآید.

مدیر حوزه علمیه قم در ارتباط با ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه بیان داشت: با وجود اینکه بودجه‌ها در سال جاری کاهش یافته اما با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بخش‌های مختلف حوزه علمیه قم موظف شده‌اند کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی را تا پایان سال راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول