اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه صدور کارت ملی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از راه‌اندازی ایستگاه‌های صدور کارت ملی به صورت الکترونیک خبر داد.

راه‌اندازی ایستگاه صدور کارت ملی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی در آیین افتتاح نمایندگی ثبت احوال شهر عنبران اظهار داشت:‌ بعد از اجرای موفق صدور کارت ملی هوشمند در استان قم ما نیز مقدمات راه‌اندازی سامانه صدور کارت هوشمند ملی را فراهم کردیم و از اول دی ماه به میمنت آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد صدور کارت هوشمند ملی در استان می‌باشیم.

وی با یادآوری اینکه صدور این کارت مزایای بسیاری در احراز هویت و تجمیع کارت‌های دیگر به صورت یک کارت منسجم دارد، تصریح کرد: ما در انتخابات پیش رو در صورتی که مکانیزه و رایانه‌ای برگزار شود نیازمند صدور کارت ملی هوشمند هستیم که قطعاً در اولویت فرمانداران و بخشداران قرار گرفته است.

امینی خاطرنشان کرد: ‌استفاده از این کارت می‌تواند سرعت خدمات‌دهی دستگاه‌های مختلف اجرایی را نیز بالا ببرد و شکل خدمات‌رسانی را نیز هدفمند کند.

این مسئول با اشاره به اتمام اسکن تمام اسناد سجلی در استان اضافه کرد: تاکنون بیش از 3 میلیون و 700 سند سجلی در این استان به ثبت رسیده و عملیات بارگذاری این اسناد در سامانه کشوری نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: با این عملکرد استان اردبیل بعد از قم دومین استانی است که در این زمینه می‌تواند به شایستگی عمل کرده و موفقیت خوبی را نیز به دست آورد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل یادآور شد: اگر تمام اسناد سجلی آرشیو الکترونیکی شود دیگر نیازی به مراجعه حضوری در محل تولد برای دریافت خدمات سجلی نمی‌باشد.

امینی به راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در مناطق مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد:‌ ما سعی داریم با استقرار نمایندگی ثبت احوال به مطالبات و درخواست‌های مردم پاسخ دهیم.

وی از راه‌اندازی هفت دفتر خدماتی ثبت احوال در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ‌این دفاتر همان دفاتر پیشخوانی هستند که برای ارائه خدمات این سازمان در نظر گرفته شده‌اند که در این راستا شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار تا پایان سال صاحب دفاتر خدمات پیشخوان می‌شوند.

امینی با اعلام اینکه این دفاتر با هدف برون‌سپاری خدمات ایجاد شده است، تصریح کرد: ایجاد دفاتر خدماتی در دیگر شهرهای استان نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول به فواید راه‌اندازی این دفاتر در کاهش بار ترافیکی مراجعات به ثبت احوال و تسریع در ارایه خدمات به ارباب رجوع اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه این دفاتر می‌تواند در شهرهای مختلف دغدغه‌های مردم را نیز برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره ثبت احوال نمین نیز گفت: ‌میزان طلاق در این شهرستان طی سال‌جاری 10 درصد افزایش یافته است.

سید رحمان ایمانی نسبت ازدواج به طلاق در 9 ماهه امسال را 10 درصد اعلام کرد و افزود: این آمار نشان‌دهنده این حقیقت است که به ازای هر 10 ازدواج صورت گرفته یک مورد طلاق به ثبت می‌رسد.

وی به ثبت به موقع وقایع حیاتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه آنچه مهم به نظر می‌رسد آگاهی مردم برای ثبت وقایع حیاتی به ویژه ولادت و وفات است.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان نیز تصریح کرد: درخواست متقاضیان تغییر نام در ثبت احوال استان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

بهنام جمالی با بیان اینکه این موضوع با رویکرد قضازدایی و تسهیل امور تنظیم شده و سازمان ثبت احوال با مهندسی فرهنگی نام و نام‌گزینی در صدد ایجاد فرهنگ‌سازی برای انتخاب نام نیک در سطح جامعه است، فراوانی نام در 9 ماهه امسال را در بین پسران امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین،‌ طاها و امیرمهدی و برای نوزادان دختر نیز زهرا، فاطمه، یسنا، اسرا، هستی و سنا اعلام کرد.

انتهای پیام/62006/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول