اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار تهران صورت گرفت

آغاز صدور شناسنامه جدید با پشتیبانی آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی

خبرگزاری فارس: صدور شناسنامه جدید با استناد به اسناد آرشیوی ثبت احوال با حضور استاندار تهران آغاز شد.

آغاز صدور شناسنامه جدید با پشتیبانی آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران لحظاتی پیش و همزمان با هفته ثبت‌احوال صدور شناسنامه جدید با پشتیبانی آرشیو الکتریکی اسناد ثبت احوال با حضور مرتضی تمدن استاندار تهران، سید احمد قشمی مدیرکل ثبت‌احوال استان تهران، امیرحسین باقر‌نژاد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در اداره ثبت‌احوال جنوب تهران و شهرستان ری آغاز شد.

رئیس اداره ثبت اسناد جنوب تهران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر 80 درصد اسناد سجلی کشور به صورت الکتریکی آرشیو شده‌اند.

سید‌رضا ناظمیان از آرشیو الکتریکی 85 درصد اسناد سجلی استان تهران خبر داد و گفت: هم‌اکنون با آغاز طرح آرشیو الکتریکی اسناد ثبت احوال بیش از 95 درصد اسناد سجلی جنوب تهران اسکن و آرشیو شده است و اسناد اسکن شده در حال حاضر روی سایت ثبت‌احوال آماده بهره‌برداری ادارات ثبت‌احوال کل کشور است.

 

وی در ادامه با اشاره به طرحی که امروز با حضور استاندار تهران در شهرری آغاز شد خاطرنشان کرد: تاکنون در استان تهران شناسنامه جدید صادر شده است اما برای صدور این شناسنامه‌ها شهروندان باید به محل صدور خود مراجعه می‌کردند اما امروز به فضل خدا در شهرستان ری به عنوان پایلوت طرح صدور شناسنامه‌های جدید با استناد به اسناد ثبت‌احوال که به صورت الکتریکی آرشیو شده است آغاز شده.

وی در ادامه عنوان کرد: طرح آرشیو الکتریکی اسناد سجلی از اواسط سال 90 در شهرری و جنوب تهران آغاز شده و امروز شاهد این هستیم که یک میلیون و 650 سند ثبت احوالی جنوب تهران و بیش از 750 هزار سند سجلی شهرستان ری به صورت الکتریکی آرشیو شده و امروز این طرح در این منطقه خاتمه یافته است.

ناظمیان با اشاره به اینکه کلیه اسناد در حوزه جنوب تهران و ری آرشیو شده است گفت: میزان درصدی که در بیان درصدهای اسناد ثبت احوالی آرشیو شده وجود دارد این مهم به دلیل مغایرت برخی اسناد ثبت‌احوالی است که به محض بررسی آنها نیز به آرشیو می‌پیوندد و به طور کلی اسکن، اسناد ثبت احوالی این منطقه امروز پایان یافته است.

رئیس ثبت احوال جنوب تهران در پایان با اشاره به مزیت این طرح تصریح کرد: به لطف خدا از این پس شهروندان می‌توانند با مراجعه به ثبت‌احوال محل سکونت خود کارهای ثبتی و صدور شناسنامه خود را در آن مرکز انجام داده و دیگر نیازی به مراجعه به محل صدور خود نمی‌باشد که این مهم باعث مدیریت زمان و صرفه‌جویی در هزینه وقت مردم می‌شود.

انتهای پیام/2462/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول