اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان خبر داد

برخورداری 83 درصد از جمعیت زنجان از کارت ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: 83 درصد از جمعیت زنجان کارت ملی دریافت کرده‌اند.

برخورداری 83 درصد از جمعیت زنجان از کارت ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین ظهر امروز در جلسه شورای ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اهداف کلان تعریف شده برای ثبت‌احوال کشور اظهار داشت: ثبت‌احوال 9 هدف کلان تعریف شده برای ارتقای عملکرد دارد.

وی ثبت وقایع حیاتی ایرانیان، افزایش ضریب ایمنی اسناد هویتی و سجلی و فراهم نمودن زمینه صدور شناسایی الکترونیکی برای ایرانیان را از جمله اهداف تعریف شده برای ثبت‌احوال اعلام کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان توسعه و انتشار آمار جمعیتی کشور را برای برنامه‌ریزی توسعه کشور از دیگر اهداف ثبت‌احوال اعلام کرد.

* 83 درصد از جمعیت زنجان کارت ملی دارند

وی با اشاره به اینکه 83 درصد از جمعیت استان زنجان کارت ملی دارند، اضافه کرد: با توجه به اینکه کارت ملی برای افراد بالای 15 سال صادر می‌شود این درصد به معنای صدور کارت برای 100 درصد جمعیت جامعه هدف محسوب می‌شود.

متوسلین با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ابهر به صورت مکانیزه برگزار شده است، اضافه کرد: صدور کارت ملی هوشمند و در نهایت شهروند الکترونیک از دیگر اهداف کلان ثبت‌احوال کشور به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 94 برای همه ایرانیان کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان از برون‌سپاری ثبت وقایع حیاتی در استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر چندین دفتر پیشخوان در سطح استان زنجان راه‌اندازی شده است.

وی از افزایش درصد ثبت وقایع حیاتی در سطح استان خبر داد و گفت: در شهرستان زنجان طی ماه گذشته 99.85 درصد از ولادت‌ها در موعد مقرر که 15 روز است، به ثبت رسیده است.

*استان زنجان به شرط تحقق رشد، یک میلیون 28 هزار نفر جمعیت دارد

متوسلین جمعیت استان زنجان را بر اساس آخرین سرشماری انجام شده این استان یک میلیون و 15 هزار نفر اعلام کرد.

وی از پیش‌بینی رشد جمعیت در استان زنجان خبر داد و گفت: درصد رشد جمعیت استان زنجان 1.2 درصد اعلام شده است که اگر محقق شود جمعیت کنونی استان زنجان به یک میلیون و 28 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان از وجود قانونی خبر داد و افزود: بر اساس این قانون صدور هرگونه کارت شناسایی بدون شماره ملی و کدپستی ممنوع است.

وی با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات خانوارهای ساکن در استان زنجان در طرح پزشک خانواده تصریح کرد: اگر دانشگاه علوم پزشکی همکاری کند این اطلاعات می‌تواند در سامانه ثبت‌احوال بارگذاری شود.

متوسلین همچنین درخواست تامین اعتبارات لازم برای پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به استان زنجان در مورد احداث ساختمان‌های مورد نیاز به ویژه مرکز استان را از رئیس جلسه مطرح کرد.

وی به لزوم همکاری آموزش و پرورش و همچنین سایر ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: با همکاری این ارگان صدور کارت ملی برای افراد بالای 15 سال با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از لزوم تشکیل کمیته مشترک بین ارگان‌ها در مورد حصول اطمینان از وضعیت اسکان افراد خبر داد و گفت: با تشکیل این کمیته اطلاعات به‌روزرسانی می‌شود.

انتهای پیام/73004/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول