اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان فارس خبر داد

ساماندهی الکترونیکی بیش از 7 میلیون سند ثبت احوال استان فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت: 7.5 میلیون سند ثبت احوال فارس تا پایان سال به صورت الکترونیکی ساماندهی می‌شود.

ساماندهی الکترونیکی بیش از 7 میلیون سند ثبت احوال استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن نعمتی عصر امروز در آیین رونمایی از کارت ملی هوشمند اظهار داشت: سوم دی ماه سالروز صدور نخستین شناسنامه در کشور است که پایه‌گذار روندی جدید در زندگی ایرانیان شد.

وی افزود: ثبت وقایع چهارگانه و صدور اسناد هویتی برای هر ایرانی، انتشار آمار و اطلاعات جمعیت و تامین زیرساخت‌های دولت الکترونیک از مهم‌ترین وظایفی است که ثبت احوال دنبال می‌کند.

نعمتی تصریح کرد: کیفیت، سرعت، فراگیری ارائه خدمات در اقصی نقاط ایران نشانگر میزان توسعه‌یافتگی این سازمان است.

وی اضافه کرد: صدور شناسنامه و صدور کارت شناسایی ملی به عنوان مدارک هویتی مقدمه‌ای برای توسعه ثبت احوال و ایفای وظیفه زیرساختی این سازمان یعنی اصلاح سیستم ثبت احوال سنتی با اختصاص شماره ملی الکترونیکی و اطلاعات هویتی به صورت الکترونیکی است.

نعمتی بیان کرد: امروز پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در 700 نقطه کشور به صورت ارتباط مستقیم و امنیت بسیار بالا تغذیه می‌شود و 80 دستگاه حاکمیتی در سطح ملی از طریق ارتباط مستقیم در فضای مجازی نسبت به احراز و تصدیق هویت مراجعه‌کنندگان مشغول هستند.

وی ابراز داشت: به هر میزان کاربرد شماره ملی در دستگاه‌های حاکمیتی، اداری و اجرایی نهادینه و اسناد بر اساس آن به صورت الکترونیکی تنظیم شود ساختار دولت الکترونیک بیش از پیش شکل می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال فارس اظهار داشت: در حال حاضر از طریق سایت ثبت احوال 10 خدمت به صورت مکانیزه قابل انجام است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال گذشته مکانیزه کردن شناسنامه در فارس آغاز شد و شناسنامه‌های قدیمی تا مرحله تعویض اعتبار دارند اما برای صدور شناسنامه جدید و تعویض، شناسنامه رایانه‌ای صادر می‌شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 250 هزار شناسنامه مکانیزه در استان فارس صادر شده است.

وی با یادآوری دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اتقان اسناد هویتی ملت، بیان کرد: اعتبار کارت‌های شناسایی ملی موجود در آینده نزدیک سپری شده و در آینده نزدیک کارت هوشمند ملی برای تمام مردم فارس صادر می‌شود.

نعمتی ادامه داد: بر روی کارت هوشمند امکان بهره‌مندی از خدمات مختلفی وجود دارد و دستگاه‌ها برای بهره‌مندی از امکانات آن باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

همکاری در طرح‌های بزرگ دولت مانند طرح هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت، بیمه همگانی و مهندسی فرهنگ نام‌گزینی دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: صدور شناسنامه برای شهیدان که در فارس آغاز شد در سال 91 در دستور کار ثبت احوال کشور قرار گرفت و تاکنون برای 20 درصد شهدای این استان شناسنامه صادر شده است.

انتهای پیام/ 2448/ت20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول