اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از راه‌اندازی اولین ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل خبر داد و گفت: این ایستگاه هفته آینده راه‌اندازی می‌شود تا بستری مناسب برای صدور کارت ملی فراهم شود.

ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته ثبت احوال اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار هزار و 785 فوتی به ثبت رسیده که برابر با روزانه 20 مورد فوت در این استان است.

وی تعداد ولادت را نیز در همین مدت 16 هزار و 545 مورد اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز نسبت به سال گذشته با سه درصد افزایش زاد و ولد در استان روبه‌رو هستیم.

امینی با یادآوری این‌که کل طلاق‌های ثبت شده در این استان حدود یک‌هزار و 535 مورد بوده است، خاطرنشان کرد: میزان طلاق نسبت به سال گذشته حدود 11 درصد افزایش یافته به طوریکه به ازای هر 100 طلاق در روستاها بیش از 327 طلاق در مناطق شهری از طریق اداره‌های ثبت احوال به ثبت رسیده است.

این مسئول از راه‌اندازی اولین ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و تصریح کرد: این ایستگاه هفته آینده راه‌اندازی می‌شود تا بستری مناسب برای صدور کارت ملی فراهم شود.

وی ادامه داد: از هفته آینده صدور شناسنامه به صورت سامانه وب امکان‌پذیر است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای صدور شناسنامه‌های جدید نیست و هموطنان می‌توانند از مناطق مختلف در این زمینه درخواست‌های خود را اعلام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در مورد آمار و اطلاعات ازدواج‌های ثبت شده نیز در هشت ماهه امسال یادآور شد: کل ازدواج‌های ثبت شده در استان 15 هزار مورد بوده که نسبت به سال گذشته تنها سه درصد افزایش را در این زمینه شاهد بودیم.

امینی گفت: ‌به طور متوسط روزانه 63 مورد ازدواج به ثبت رسیده که در این زمینه نیز مزدوجین شهری با 250 مورد از 100 ازدواج روستایی پیشی گرفتند.

وی در ادامه افزود: به زودی سامانه 1510 برای اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد خدمات ثبت احوال راه‌اندازی می‌شود تا مردم از طریق این سامانه مشکلات احتمالی خود را پیگیری کرده و تا حصول نتیجه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای‌پیام/62006/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول