اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتهای سال جاری

روند هوشمندسازی کارت ملی در آذربایجان غربی آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: روند هوشمندسازی کارت ملی تا انتهای سال جاری یا حداکثر ابتدای سال آینده در آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

روند هوشمندسازی کارت ملی در آذربایجان غربی آغاز می‌شود

محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مقدمات کار برای صدور کارت ملی هوشمند در استان فراهم است در صورتی که از سازمان مرکزی اعلام شود اقدامات لازم در راستای عملیاتی کردن این موضوع به طور جدی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در استان برای عملیاتی کردن این برنامه فراهم است گفت: این کارت به دلیل برخورداری از اثر انگشت و امضای دیجیتال به معنای واقعی غیر قابل جعل بوده و امکان هیچ‌گونه سوء استفاده توسط افراد دیگر وجود ندارد به طوری که این مسئله مهم‌ترین ویژگی کارت‌های هوشمند است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی این کارت‌ها را دارای قابلیت‌ شناسایی در محیط دیجیتال دانست و افزود: برای تصدیق هویت شخص، به عنوان کارت سوخت، کارت بهداشت و درمان، پرداخت و برداشت مالی، هدفمندسازی یارانه‌ها و کارت تلفن قابل استفاده است.

جوان امکانات این کارت‌ها را تا 20 مورد قابل افزایش دانست و بیان داشت: این کارت‌ها در تحقق یافتن بخش مهمی از برنامه دولت الکترونیک نقش زیادی دارد و در منابع مالی دولت صرفه‌جویی می‌شود چرا که برای امور مختلف فقط یک عدد کارت صادر شده و توسط مردم استفاده می‌شود.

وی به الکترونیکی شدن آرشیو ازدواج و طلاق اشاره کرد و افزود: تمهیدات لازم اتخاذ و بسترهای مورد نیاز فراهم شده است تا اسناد ازدواج و طلاق در محضرها به صورت الکترونیکی تنظیم شده و به اداره‌های ثبت احوال استان منتقل شود که اداره‌ها نیز در کمترین فاصله زمانی، داده‌ها را در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اظهار به اینکه همه قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های سازمان در وب‌سایت موجود است اضافه کرد: در فضای مجازی برای 22 اداره استان وب‌سایت راه‌اندازی شده است تا اطلاعات، فرم‌ها و قوانین مورد نیاز در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اظهار به اینکه در استان آرشیو الکترونیکی نیز راه‌اندازی شده است بیان داشت: روزانه به طور متوسط 30 هزار برگ سند در این سیستم آرشیو می‌شود.

انتهای پیام/61002/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول