اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان خبر داد

صدور 100 کارت هوشمند رانندگان در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان از صدور 100 کارت هوشمند برای رانندگان صومعه‌سرا خبر داد.

صدور 100 کارت هوشمند رانندگان در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مرتضی عظیمی ظهر امروز در جریان برپایی مانور وسایل نقلیه عمومی به مناسبت هفته حمل و نقل در سطح این شهرستان اظهار کرد: در جهان کنونی حمل و نقل از جمله بخش‌های مهم محوری در حوزه اقتصادی هر جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش حمل و نقل نیز مانند بسیاری از حوزه‌های خدماتی جامعه همراه با جریان توسعه اقتصادی دچار تغییر و تحول می‌شود، تصریح کرد: حمل و نقل مانند پایه‌های یک پل بوده که زمینه‌های توسعه اقتصادی در بخش‌های تولید، بازار و مصرف کالا و خدمات را فراهم می‌کند.

مدیر پایانه‌های حمل و نقل غرب گیلان به نامگذاری روز 26 آذرماه به نام روز ملی «حمل و نقل عمومی و رانندگان» اشاره کرد و افزود: این نامگذاری به دلیل اهمیت حوزه حمل و نقل کشور در راستای نقش شورای فرهنگ عمومی بوده است.

وی با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی و برون شهری مسافر و کالا در صومعه‌سرا ادامه داد: صومعه‌سرا بالغ بر پنج شرکت حمل و نقل مسافری و سه شرکت حمل و نقل کالای برون شهری دارد.

به گفته عظیمی، اکنون 500 راننده در بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر در صومعه‌سرا فعالیت می‌کنند.

وی جابه‌جایی کالا و مسافر از یک نقطه به دیگر نقاط کشور را از عمده‌ترین وظایف بخش حمل و نقل عمومی برشمرد و یادآور شد: در صومعه‌سرا 200 وسیله حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به مردم در تلاش هستند.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان با تصریح بر اینکه تمام وسایل نقلیه عمومی مسافری برون شهری صومعه‌سرا نوسازی شده‌اند، یادآور شد: امسال 10 دستگاه از این وسایل نقلیه پلاک عمومی نوسازی و به ناوگان حمل و نقلی صومعه‌سرا اضافه شده است.

وی از صدور بالغ بر 100 کارت هوشمند برای رانندگان صومعه‌سرا خبر داد و اضافه کرد: این کارت‌های هوشمند در ازای ساعت آموزش‌های ایمنی و ترافیکی برای رانندگان این شهرستان صادر شده است.

عظیمی با بیان اینکه صومعه‌سرا نخستین شهر دارای پارک ترافیکی برای اجرای طرح‌های آموزش ایمنی و ترافیکی در منطقه غرب گیلان شمرده می‌شود، ادامه داد: پارک ترافیکی برای آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی حمل و نقل امری مهم و تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون آموزش طرح‌های ترافیکی در سنین دانش‌آموزی با همکاری اداره کل حمل و نقل گیلان، شهرداری و شورای اسلامی صومعه‌سرا در پارک ترافیکی ابریشم انجام می‌شود.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان از آموزش ترافیکی دانش‌آموزان صومعه‌سرایی در قالب 10 مدرسه به صورت آموزش تئوری و 12 مدرسه به صورت آموزش‌های عملی خبر داد و یادآور شد: در مجموع بالغ بر 700 دانش‌آموز صومعه‌سرایی زیر‌پوشش طرح ایمن‌سازی مدارس خود در حوزه حمل و نقل آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به آموزش‌های ترافیکی به موتورسواران اظهار کرد: آموزش ترافیکی راکبان موتورسیکلت در هفت روستای صومعه‌سرا انجام شده است.

عظیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش‌های ترافیکی، راکبان موتورسیکلت هفت روستای منتخب بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا در راستای ایمن‌سازی و محافظت از جانشان به صورت رایگان کلاه ایمنی دریافت کردند.

انتهای پیام/84003/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول