اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال شهرستان عباس‌آباد:

آرشیو الکترونیکی ثبت احوال عباس‌آباد کامل شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال عباس‌آباد گفت: ثبت احوال عباس‌آباد نخستین اداره در سطح استان است که آرشیو الکترونیکی اسناد آن به اتمام رسیده و از این نظر نمونه است.

آرشیو الکترونیکی ثبت احوال عباس‌آباد کامل شد

کیومرث کمری به مناسبت نود و پنجمین سالروز تأسیس ثبت احوال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان عباس‌آباد بیان داشت: رسالت بزرگ ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی، صدور اسناد هویتی، انتشار آمارهای حیاتی، صدور کارت شناسایی ملی، آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، ثبت مهاجرت، ایجاد دفاتر پیشخوان، صدور شناسنامه‌های رایانه‌ای با هدف استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان که از زیرساخت‌های استراتژیک دولت الکترونیک بوده، است.

ثبت احوال دستگاه حاکمیتی در عرصه انتخابات

وی با بیان اینکه ثبت احوال به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در عرصه انتخابات حضور فعال و نقش کلیدی دارد، افزود: این سازمان با در اختیار داشتن بانک اطلاعات انسانی، نقش‌محوری در طرح‌های بزرگ دولت همچون توزیع سهام عدالت و طرح هدفمندسازی یارانه‌ها داشته است.

کمری به فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های این اداره پرداخت و تصریح کرد: با توجه به عمر کوتاه هشت ساله اداره ثبت احوال در عباس‌آباد، اقدامات بسیار خوبی در جهت خدمات‌رسانی بهینه به مردم منطقه صورت گرفته به‌طوریکه در بعضی از حوزه‌ها حتی از ادارات قدیمی‌تر نیز یک گام جلوتر است.

ساخت گنجینه اسناد شهدا و مشاهیر

 

وی با تشریح مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در ثبت احوال عباس‌آباد خاطر نشان کرد: اخذ اعتبار برای خرید ساختمان اداری در سال جاری، ساخت گنجینه اسناد شهدا و مشاهیر شهرستان به منظور شناساندن مفاخر منطقه به عموم مردم، راه‌اندازی اتوماسیون اداری به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سرعت انتقال مکاتبات اداری از جمله اقدامات ثبت احوال عباس‌آباد بوده است.

رئیس ثبت احوال شهرستان عباس‌آباد اذعان داشت: تجهیز این اداره از محل اعتبارات تملک دارایی سال 90، راه‌اندازی سایت الکترونیکی به منظور ارائه خدمات به مردم و اطلاع از آخرین وضعیت سجلی، آرشیو الکترونیک اسناد سجلی، برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی و نشست با اعضای شبکه اعلام در شهرستان و... نیز جزو برنامه‌های انجام شده ثبت احوال عباس‌آباد است.

بیشترین فراوانی نام در شهرستان عباس‌آباد

 

کمری با اشاره به آمار 9 ماهه نخست سال 91 در ثبت احوال عباس‌آباد اظهار داشت: 480 واقعه ولادت با ثبت 99.1 درصد در مهلت قانونی، 131 واقعه وفات با ثبت 97.4 درصد در مهلت قانونی و 355 مورد ازدواج از ابتدای سال جاری تاکنون به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی نام در شهرستان عباس‌آباد به ترتیب در پسران امیرعلی، امیرمحمد، محمد، امیررضا، ماهان، مهدی، امیرعباس، طاها، علی، محمدطاها، محمدرضا، رضا، امیرحسین، یاسین، کیان، ابوالفضل، حسین و عرفان و در دختران، ستایش، فاطمه، زهرا، یسنا، ثنا، الینا، هستی، کوثر، کیانا، رها، نیایش، یگانه، زینب، نرگس، یاسمین، شیدا، مهرسا و ریحانه بوده است.

اخذ مجوز نمایندگی ثبت احوال کلارآباد

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در حال حاضر نیز با اخذ مجوز نمایندگی کلارآباد و تأمین مکان آن با حمایت شهرداری و شورای اسلامی این شهر امیدواریم با همکاری سایر مسئولان بخش سلمانشهر، این نمایندگی در هفته ثبت احوال افتتاح شود.

به گزارش فارس، کیومرث کمری جوان‌ترین رئیس اداره ثبت احوال شهرهای مازندران است.

اداره ثبت احوال عباس‌آباد نیز نخستین اداره در سطح مازندران است که کار آرشیو الکترونیکی اسناد آن به اتمام رسیده و از این حیث رتبه برتر استان را دارد.

انتهای پیام/2296/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول