اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون حقوقی رئیس ‌جمهور:

حجم پرونده‌‌های دیوان اداری را افزایش ندهیم

خبرگزاری فارس: مشاور معاون حقوقی رئیس‌ جمهور گفت: مدیران باید به آسیب‌شناسی دستگاه‌ اجرایی خود بپردازند و با اولویت‌بندی در حل مشکلات از افزایش حجم پرونده‌های دیوان اداری جلوگیری کنند.

حجم پرونده‌‌های دیوان اداری را افزایش ندهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی احمدی پیش از ظهر امروز در سومین همایش شورای هماهنگی و نظارت بر امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید مشکلات حقوقی را بشناسند.

وی افزود: شناختن مشکلات و اولویت‌بندی در مجموعه ستاد شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی موجب می‌شود تا مشکلات جمع‌بندی شوند و راهکار مناسب سریع‌تر ارائه شود.

مشاور معاون حقوقی رئیس ‌جمهور آسیب‌شناسی مشکلات حقوقی توسط مدیران اجرایی دستگاه‌ها را امری مهم دانست و عنوان کرد: 60 درصد شکایات کارکنان قابل حل است و باید جلوی حجم وسیع پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری گرفته شود.

احمدی تصریح کرد: مسائل هماهنگی استان در امور حقوقی برای آن که شکل اجرایی بگیرد، نیاز به سامانه و سایت شورای حقوقی برای اطلاع‌رسانی و حل اختلاف‌نظرها دارد که رسیدگی به دعاوی اشخاص حقوقی و حقیقی غیردولتی در دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

وی افزود: در این سامانه تمام مشخصات و تاریخ اجرای حکم‌ها باید ثبت شود تا مدیر مربوطه تاریخ دادگاه را فراموش نکند و دنبال بهانه‌جویی نباشد.

مشاور معاون حقوقی رئیس ‌جمهور بهره‌مندی از کارشناسان حقوقی را برای مدیران دستگاه‌‌های اجرایی موظف دانست و گفت: در سایت کانون وکلا باید مشخصات افراد کارشناس و متخصص به همراه سوابق اجرایی درج شود.

احمدی خاطرنشان کرد: برای هم‌افزایی داخل مجموعه‌ حوزه‌های حقوقی و استفاده مطلوب از کارشناسان، مدیران باید از ظرفیت مشاوران خود در دستگاه بهره بگیرند.

انتهای پیام/80028/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول