اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان غربی خبر داد

استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: سامانه پرونده الکترونیک سلامت در آذربایجان غربی استقرار می‌یابد تا سوابق بیمه‌شدگان به صورت نرم‌افزاری نگهداری شود.

استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، هاشم سلطانی ظهر امروز در جلسه‌ هماهنگی شورای سازمان‌های بیمه‌گر که در محل صندوق بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر آذربایجان غربی تشکیل شد اظهار داشت: استقرار سامانه‌ پرونده الکترونیک سلامت یکی از مهم‌ترین اهداف این مجموعه قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: در این صورت سوابق بیمه‌شدگان به صورت نرم‌افزاری نگهداری شده و امکان نظارت نرم‌افزاری بر عملکرد مؤسسات و نیز تحلیل و کنترل هزینه‌های درمانی به صورت نرم‌افزاری امکان‌پذیر می‌شود.

سلطانی ارائه خدمات نظام سلامت در سه سطح با توجه به نظام ارجاع و پزشک خانواده را از دیگر اهداف اداره کل عنوان کرد و گفت: در شرایط استاندارد خدمات به صورت هرم خدمات سلامت ارائه می‌شود که در حال حاضر ارائه خدمات به صورت هرم معکوس است.

مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان غربی تجمیع بیمه‌های درمانی پایه در جهت تحقق عدالت و برخورداری از خدمات سلامت را از دیگر گام‌های این اداره بیان کرد و افزود: این مبحث دارای پنج آیتم است.

این مسئول به استقرار نظام خرید راهبردی خدمات سلامت اشاره کرد و یادآور شد: این نظام یک ترم کلی بوده و همه کارکردهای نظام سلامت را شامل می‌شود و پنج آیتم دارد.

سلطانی ادامه داد: این نظام یک ترم کلی بوده و همه کارکردهای نظام سلامت را شامل می‌شود به طوری که موضوع‌هایی برای چه کسی بخریم، چه چیزی را بخریم، چگونه بخریم، چگونه پرداخت کنیم آیتم‌‌های نظام خرید راهبردی خدمات سلامت را شامل می‌شود.

وی تعیین استانداردهای ارائه خدمات و تدوین راهنمای بالینی و اعمال قراردادهای فی‌مابین با تامین‌کنندگان خدمت را از دیگر گام‌های این مجموعه ذکر کرد و متذکر شد: اعمال استانداردهای درمانی مانند میانگین تعداد اقلام دارویی، هزینه یک نسخه، تعداد آزمایش یک نسخه، درصد آزمایش نسخ و... در قراردادهای فی‌مابین تاثیر زیادی در کنترل هزینه‌های درمان دارد.

مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان غربی اذعان داشت: نظارت بر ارائه خدمات بیمه تکمیلی سلامت و دریافت حق بیمه تکمیلی، تشکیل شورای عالی بیمه سلامت کشور و رفع هم‌پوشانی‌ها از دیگر برنامه‌های اداره کل است.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول