اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قزوین خبر داد

مصالحه 60 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس قزوین

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین از مصالحه 60 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در این استان خبر داد.

مصالحه 60 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس قزوین

محمدقربان عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیازهای آموزشی سطوح مختلف جامعه را که مرتبط با وظایف و مأموریت‌های نیروی انتظامی است، با استفاده از راهکارهای مشخص و تعریف شده احصا و جمع‌آوری کرده و سپس با برنامه‌ریزی و انتخاب بهترین و مؤثرترین شیوه‌ها و با رعایت اولویت نسبت به اجرای برنامه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا ارتقای سطح آگاهی‌های انتظامی، اجتماعی و امنیتی آحاد جامعه، بسط و گسترش فرهنگ خود کنترلی و کنترل اجتماعی، ترویج فرهنگ جامعه‌پذیری و قانون‌گرایی و ترویج و توسعه هنجارهای اجتماعی و بسترسازی برای نهادینه کردن همکاری و مشارکت عمومی میان مردم و نیروی انتظامی به منظور پیشگیری از زمینه‌های بروز جرایم و مفاسد به طور جدی در دستور کار بوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان داشت: در همین راستا طی 9 ماهه سال 91 اقداماتی همچون آموزش حضوری به تعداد 443 جلسه در مدارس استان قزوین، تعداد 478 جلسه در مساجد این استان، تعداد 85 جلسه ویژه کارکنان دولت، آموزش از طریق جراید محلی 237 مورد و آموزش از طریق رادیو و تلویزیون در دو هزار و 402 دقیقه انجام شده است.

عسگری تصریح کرد: در کنار این آموزش‌ها از طریق تولیدات چاپی نظیر کتابچه، بروشور، تراکت و پوستر در تیراژ 105 هزار نسخه و 120 مورد نمایشگاه سیار دانش‌آموزی و 58 مورد آموزش از طریق برگزاری مسابقات انتظامی ـ اجتماعی از دیگر آموزش‌های است که در همین راستا انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: موضوع مشاوره و مددکاری اجتماعی، اقدامی است که در راستای نگرش جامعه‌محوری پلیس طی سال‌های اخیر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته که به طوری اجمال به آن پرداخته می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین اعلام کرد: مرکز مشاوره با هدف ایجاد رابطه نزدیک، صمیمی و اعتمادآمیز بین پلیس با مردم، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتاری نابهنجار و بزهکاری‌ها، تلاش در راستای از بین بردن بسترهای بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آنها، آگاه‌سازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران‌های زندگی در سال 81 راه‌اندازی شد.

عسگری خاطرنشان کرد: در این مراکز انواع خدمات مشاوره همچون مشاوره روان‌شناختی، مشاوره انتظامی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به مراجعان خدمات ارائه می‌دهیم.

این مسئول ابراز داشت: مشاوره انتظامی عهده‌دار اطلاع‌رسانی درباره مجموعه خدمات ناجا به مردم، در قالب مشاوره نظام وظیفه، پیشگیری از اعتیاد و سایر امور انتظامی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: مددکاری اجتماعی وظیفه ارجاع مددجویان خاص، به مراکز تخصصی، نهادهای حمایتی و توانبخشی را برعهده دارد.

عسگری یادآور شد: این مراکز با تلفن‌های 2183456 ـ 2183492 آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم شهروندان است.

این مسئول ابراز داشت: مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین طی 9 ماهه نخست سال 91 عملکرد مطلوبی داشته است به طوری که از تعداد همه مراجعان به مراکز مشاوره و مددکاری خانواده در 9 ماهه نخست سال 91، یک‌هزار و 80 پرونده پیرامون مسائل خانوادگی، حقوقی، ازدواج، تربیتی و مسائل جوانان و اعتیاد در مرکز مشاوره تشکیل شده است که بیشترین مراجعان در مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی تشکیل می‌دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: در مجموع تعداد مراجعان در 9 ماهه سال 91 به مراکز مشاوره و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها سه هزار و 500 مورد بوده است.

عسگری اظهار داشت: راه‌اندازی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها اقدام دیگری است که با هدف تعمیق نقش حمایتی پلیس در جامعه، کاهش حجم پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی، ایجاد فراغت خاطر، بیشتر برای مراکز انتظامی در رسیدگی به امور اساسی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه به صورت مأموریت جدید مطرح شد.

وی ادامه داد: مددکاران وظیفه دارند به افرادی که توسط دایره قضایی کلانتری به واحد مشاوره و مددکاری کلانتری ارجاع داده می‌شوند، کمک کرده و ضمن ارائه خدمات مشاوره‌ای نسبت به رفع مشکل آنان اقدام و در صورت امکان، مابین طرفین دعوی مصالحه ایجاد کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: با تلاش مشاوران و مددکاران در ارائه خدمات مشاوره به شهروندان 60 درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه و سازش شده است.

انتهای پیام/2667/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول