اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون کارشناسان دادگستری خراسان‌رضوی:

بیش از 10 میلیون پرونده در محاکم قضایی کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: بیش از 10 میلیون پرونده در محاکم قضایی کشور وجود دارد و باید این مسئله را جدی گرفت.

بیش از 10 میلیون پرونده در محاکم قضایی کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محسن بهزادی‌فر صبح امروز در آیین افتتاح کانون کارشناسان رسمی دادگستری شهرستان کاشمر با اشاره به وجود پرونده‌های فراوان در محاکم قضایی اظهار داشت:‌ امروزه بیش از 10 میلیون پرونده در محاکم قضایی وجود دارد که این موضوع واقعاً شوخی‌بردار نیست.

بهزادی‌فر ادامه داد: این در حالی است که رسیدگی به بخش زیادی از این پرونده‌ها به نظرات کارشناسان رسمی برمی‌گردد و قانون به صراحت اعلام کرده است که استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری یک امر لازم است.

رئیس کانون کارشناسان دادگستری خراسان‌رضوی: کارشناسان رسمی دادگستری به دلیل علم و تخصصی که دارند می‌توانند آرائی صادر کنند که به واقعیت نزدیک باشد.

وی خاطر نشان کرد: کانون کارشناسان رسمی استان از 5 نفر در ابتدای انقلاب به 1100 نفر افزایش یافته است که این افراد در 45 رشته مختلف، صلاحیت گرفته و مشغول کار هستند.

بهزادی‌فر بیان کرد: آنها بدون تردید از نیروهای بسیار ارزشی و متخصص در حوزه‌های علوم مختلف هستند و در بسیاری از موارد در حوزه‌های مدیریت تأثیر‌گذار هستند.به عنوان مثال کارشناسان رسمی در کاشمر در حوزه فعالیت‌های تخصصی خود بسیار تأثیر‌گذار هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی نمایندگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری در کاشمر خاطر نشان کرد: این کانون باید سرگروه‌ها را تعیین و سپس جلسات متعددی با راهنمایی‌های دادگستری شهرستان برگزار کند و از نظرات آنها استفاده کند.مسئولان دادگستری اگر مسائل و مشکلاتی وجود دارد به کانون منتقل کنند تا رسیدگی و برطرف شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول