اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تعامل مناسب رسانه‌ها صورت می‌گیرد

دعوت گزینشی استانداری آذربایجان‌غربی برای حضور خبرنگاران در جلسات

خبرگزاری فارس: جلسات استانداری آذربایجان غربی در حالی برگزار می‌شود که خبرنگاران برای حضور در این جلسات دعوت نشده و اصحاب رسانه هیچ سهمی از چنین جلساتی ندارند.

دعوت گزینشی استانداری آذربایجان‌غربی برای حضور خبرنگاران در جلسات

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، استانداری‌ها به عنوان بالاترین نهاد اجرایی استان و محل تجمیع تمام اطلاعات دستگاه‌های دولتی در استان‌ها شناخته می‌شوند.

برگزاری جلسات مختلف با عناوینی همانند کارگروه، ستاد، شورا و دیگر جلسات با اهمیت و دارای خبرهای خوش و ناخوش، برای اصحاب رسانه یکی از فرصت‌هایی شناخته می‌شود که با استفاده از آنها می‌توان اخبار نهادهای مختلف را استخراج و در زمان‌های مناسب نسبت به پرسش در این موارد از مدیران ادارات اقدام کرد.

حضور اصحاب رسانه در چنین جلساتی علاوه بر افزایش آگاهی، باعث تقویت گیرایی خبرنگاران و در نتیجه آشنایی با مباحث موجود در استان و ادارات می‌شود؛ البته این موارد از مباحث عمومی بوده و جدای از جلسات مسئولان بدون حضور خبرنگاران است.

اما به تازگی گویا استانداری آذربایجان غربی اقدام به برگزاری جلسات بدون حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی کرده و اصحاب رسانه می‌توانند از طریق سایت خبری این نهاد که تنها به انتشار اخبار مربوط به سخنان شخص استاندار بسنده می‌کند، نسبت به اطلاع از جلسات برگزار شده اقدام کنند.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که مدیران و کارشناسان خبری روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی رابطه بسیار مناسبی با اصحاب رسانه داشته و با توجه به همین ارتباط مسالمت‌آمیز، اخیراً اخبار مربوط به جلسات استانداری در بسیاری از خبرگزاری‌ها و مطبوعات محلی به خوبی منعکس می‌شد و خبرنگاران حاضر در جلسات روزبه‌روز افزایش می‌یافت، اما گویا این حضور باعث رنجش مدیران و مسئولان شده که از دعوت خبرنگاران ممانعت به عمل می‌آورند.

در گذشته رویدادهایی نظیر اخراج خبرنگاران از جلسات استانداری و همچنین ممانعت از حضور خبرنگار رسانه‌های مشخص جهت حضور در جلسات مشاهده شده بود، اما این اقدام استانداری آذربایجان غربی با توجه به نامشخص بودن دلایل عدم دعوت رسانه‌ها اندکی شبهه‌برانگیز است.

تنها اقدام خبرنگاران نیز انتظار برای دعوت از رسانه‌ها است که دیگر در این شرایط هیچ اقدامی نتیجه‌بخش نبوده و امید است روابط عمومی استانداری با اقدام مناسب بار دیگر دل اصحاب رسانه استان را شاد کرده و جلسات استانداری را با حضور خبرنگاران برگزار کنند.

نکته پایانی اینکه تنها رسانه‌های حاضر در جلسات استانداری شامل صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا هستند.

انتهای پیام/61003/ذ/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول