اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری اینفقوپریم لئو:

خبرنگاران برخی کشورهای مدعی آزادی، زندانی می‌شوند / خبرنگاران در ایران آزادند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خبرگزاری اینفوپریم لئو گفت: انتقاد از مسئولان در رسانه‌های مولداوی مانند ایران آزاد است و هیچ‌گاه واکنش‌های تندی مثل زندانی کردن و تیراندازی به خبرنگاران را مانند برخی کشورهای مدعی آزادی شاهد نبودیم.

خبرنگاران برخی کشورهای مدعی آزادی، زندانی می‌شوند / خبرنگاران در ایران آزادند

والریو واسیلیکا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره شرایط خبری در مولداوی اظهار کرد: رسانه‌ها در مولداوی نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارند، در کشور ما نزدیک به 12 روزنامه، هفته‌نامه و ماهنامه چاپ می‌شود و برخی از آنها نیز چند بار در هفته چاپ می‌شوند.

وی افزود: به جز چند شبکه تلویزیونی دولتی، محلی و وابسته به شهرداری بقیه شبکه‌های تلویزیونی مولداوی خصوصی هستند و همین شرایط برای شبکه‌های رادیویی نیز وجود دارد.

مدیرعامل خبرگزاری اینفو پریم لئو درباره آزادی رسانه‌ها در کشور مولداوی تاکید کرد: کارشناسان اروپایی برترین قانو‌ن‌های دسترسی به اطلاعات را در کشور ما پی‌ریزی کرده‌اند، در قانون نیز این موضوع پیش‌بینی شده است و انتقاد از قانون نیز مسئله رایجی است.

وی ادامه داد: گاهی مسئولان برخی اطلاعات خود را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و سرسختی زیادی می‌کنند که البته ما سعی می‌کنیم با پی‌گیری‌های مداوم این اطلاعات را به دست آوریم.

واسیلیکا تاکید کرد: گرچه گاه‌گاهی نیز واکنش‌های شدید مسئولان نسبت به انتقادات خبرنگاران را شاهد هستیم اما این موضوع به ندرت رخ می‌دهد و رویکرد کنونی مسئولان ما نسبت به زمانی که مولداوی به شوروی وابسته بود بسیار متفاوت است و اکنون آزادی بیان خوبی داریم.

وی با اشاره به آزادی خبرنگاران در کشور ایران گفت: در مولداوی نیز هیچ‌گاه مانند برخی کشورهای مدعی آزادی به خبرنگاران حمله و تیراندازی نمی‌شود و تنها ممکن است مسئولان انتقادات آنها را رد کنند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول