اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان مطرح کرد

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه عمومی در مناطق حاشیه‌نشین کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی را یادآور شد و راه‌اندازی کتابخانه عمومی در مناطق حاشیه‌نشین را ضروری دانست.

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه عمومی در مناطق حاشیه‌نشین کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، محمدعطا رحمانی‌آبیدر در نشستی که به منظور بررسی وضعیت کتابخانه عمومی مشارکتی زانا در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی باید همواره مورد توجه مسئولان و متولیان امر باشد.

وی استفاده از مشارکت عمومی در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار را در اجرای برنامه‌های فرهنگی مؤثر برشمرد و افزود: اجرای طرح‌های مختلف در صورتی که از حمایت عمومی برخوردار باشد، موفق‌تر است.

رحمانی‌آبیدر از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در توسعه فرهنگی نام برد و گفت: در صورتی که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه نهادینه شود، توسعه در بخش‌های مختلف آسان‌تر به دست می‌آید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با تقدیر از عملکرد کتابخانه عمومی مشارکتی زانا در منطقه اسلام‌آباد شهر سنندج، عنوان کرد: این کتابخانه توانسته است تا حدودی نیازهای مطالعاتی مردم را در این  منطقه حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار رفع کند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید از کسانی که با صرف زمان و هزینه در راستای توسعه کشور گام برمی‌دارند حمایت کرده و موانع موجود بر سر راه فعالیت‌های آنها را مرتفع سازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان فعال است، افزود: کردستان در این زمینه از استان‌های پیشتاز در کشور است.

عطاء‌الله رستگار بیان کرد: کتابخانه عمومی مشارکتی زانا به همت جوانان محله اسلام‌آباد و با پیگیری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته راه‌اندازی شده است و از کتابخانه‌های موفق در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 525 نفر در این کتابخانه عمومی مشارکتی عضویت دارند، تصریح کرد: کتابخانه مشارکتی زانا به خوبی توانسته است نقش خود را در جلب توجه عمومی به مطالعه و کتابخوانی ایفا کند.

رستگار گفت: کمبود فضا از مهم‌ترین مشکلات توسعه کتابخانه مشارکتی زانا است که مسئولان می‌توانند با حمایت از کتابخانه مذکور و همچنین نمونه‌های مشابه در راستای توسعه فرهنگی استان بیش از پیش حرکت کنند.

مدیرکل امور شهری استانداری کردستان نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد کتابخانه عمومی مشارکتی زانا، اظهار داشت: مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی همواره از دغدغه‌های دولتمردان است.

فریدون پوررضایی بیان داشت: نقشی که جوانان منطقه اسلام‌آباد در راه‌اندازی کتابخانه مذکور به عنوان یکی از نیازهای این منطقه صورت داده‌اند بسیار حائز اهمیت و در خور تحسین و تقدیر است.

وی در پایان گفت: ارگان‌های مختلف دولتی و غیردولتی و همچنین خیرین باید از مجموعه‌های این‌چنینی حمایت کنند تا بتوانیم کمبودهای موجود را در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان‌های استان رفع کنیم.

انتهای پیام/79001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول