اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

2 کتابخانه اردبیل عنوان کتابخانه‌های برتر کشور را کسب کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از برگزیده شدن کتابخانه‌های مرکزی و شهید مطهری اردبیل به عنوان کتابخانه‌های برتر استان و کشور خبر داد.

2 کتابخانه اردبیل عنوان کتابخانه‌های برتر کشور را کسب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و هیر نیز در این ارزیابی‌ها به لحاظ شاخص‌های کتابخوانی موفق بوده‌اند.

وی در ادامه به اجرای طرح‌هایی همچون شاداب‌سازی، ارتقای سطح بهداشت و نظافت، استقبال از مراجعین و بازدیدکنندگان و اجرای طرح قفسه باز در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل اشاره کرد و این طرح‌ها را گامی در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر و بیشتر به شهروندان دانست.

فرهمندامین یادآور شد: راه‌اندازی ایستگاه‌های پیک مهر به عنوان گامی مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی هم‌اکنون در ساختمان شهرداری مرکز و شهرداری‌های مناطق اردبیل، درمانگاه لقمان واقع در کارشناسان و تالار مجلل نصب و با استقبال شهروندان مواجه شده است.

وی توزیع کتاب در بین برخی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد در مراسم‌های مختلف را نیز حرکتی در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی برشمرد و ابراز داشت: بر همین اساس بیش از 2 هزار جلد کتاب طی هفته‌های جاری در بین برخی مدارس اردبیل توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین نیم درصد پرداختی شهرداری‌ها را پشتوانه مالی اصلی کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد و کمبود درآمدهای شهرداری‌ها را عاملی مهم در توان مالی کم کتابخانه‌ها برشمرد.

وی در پایان سخنان خود خواستار توجه جدی مسئولان نسبت به این مهم و تجهیز کتابخانه مرکزی اردبیل و سایر کتابخانه‌های اردبیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل نیز در این جلسه خواستار بکارگیری کتابداران در کتابخانه‌های مدارس و تفکیک کتب این کتابخانه‌ها به لحاظ موضوعی شد.

یوسف اکبری اظهار داشت: اجرای طرح جمع‌آوری کتاب‌هایی که مورد نیاز شهروندان نیست از سطح خانه‌ها و ادارات، خود می‌تواند نقش مؤثری در غنی‌سازی کتابخانه‌ها و نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب داشته باشد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت و استفاده از ظرفیت این کانون‌ها را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم برشمرد و خواستار تداوم تعامل بین کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی مساجد شد.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول