اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته جمع‌آوری کنگره شهدای استان قزوین:

شهدا بارزترین الگوی جوانان هستند

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین، شهدا را بارزترین الگوی جوانان دانست و گفت: نویسندگان با جمع‌آوری مطلوب آثار و اسناد شهدای انقلاب اسلامی می‌توانند کتاب‌ و فیلمنامه‌های مطلوبی را بنویسند.

شهدا بارزترین الگوی جوانان هستند

حسین صلح‌جو امروز در حاشیه نشست تخصصی ویژه مسئولان کمیته و تیم‌های جمع‌آوری آثار شهدای قزوین که در سالن اجتماعات امامزاده حسین (ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با جمع‌آوری مطلوب آثار و اسناد شهدای انقلاب اسلامی، نویسندگان می‌توانند کتاب‌ و فیلمنامه‌های مفیدی را بنویسند و همچنین مستندهای خوبی را بسازند.

وی با اشاره به اینکه ستاد کنگره شهدای قزوین از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، ابراز کرد: این ستاد دارای کمیته‌هایی از جمله کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای انقلاب اسلامی قزوین است.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین ادامه داد: این کمیته با جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای انقلاب اسلامی قزوین مشخصات، ایمان، فداکاری و خودگذشتگی شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام را به صورت سند ثبت می‌کند.

صلح‌جو عنوان کرد: مردم قزوین می‌توانند به پایگاه‌های بسیج مراجعه کنند و با گرفتن دفترچه‌های«هم‌نفس با شهیدان» آثار و اسناد شهدای انقلاب اسلامی قزوین را جمع‌آوری کنند و با شرکت در این کار پرخیر قدمی در حفظ این آثار بردارند.

این مسئول اذعان داشت: با جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای انقلاب اسلامی قزوین، نسل‌های آینده می‌توانند از این آثار برای شناخت بیشتر شهدا، رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس در قزوین استفاده کنند.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین با بیان اینکه شهدا، جانبازان و رزمندگان قزوین در 8 سال دفاع مقدس در اکثر عملیات‌های جنگ تحمیلی خط شکن بودند، یادآور شد: این از بارزترین ویژگی‌های آنان بود که باید با شیوه‌های مختلف رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و زحمات آنان را به صورت اسناد تهیه کرد تا نسل‌های آینده با این صفات آنان بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای خط شکن جنگ تحمیلی افراد صادق، متواضع و باتقوایی بودند، افزود: باید در جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای قزوین این ویژگی‌ها بیان شوند تا حماسه آفرینی‌های آنان در 8 سال دفاع مقدس برای مردم این استان به خوبی معرفی و تبیین شود تا آنان با معرفت این شهدا آشنا شوند.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، ابراز کرد: با جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای قزوینی می‌توان یاد و خاطره آنان را برای همیشه حفظ و ثبت کرد.

وی با اشاره به اینکه شهدا، رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس از شهدای کربلا الگو گرفتند تا با حضور در جنگ تحمیلی در برابر ظلم و ستم دشمنان اسلام شجاعانه بایستند، اذعان کرد: مسئولان نظام برای معرفی شهدا به عنوان الگوهای شاخص به جوانان و نوجوانان تلاش کنند تا بتوان الگوهای مناسب را در جامعه معرفی کرد.

این مسئول با بیان اینکه موفقیت نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف مدیون خون پاک شهدای 8 سال دفاع مقدس است، متذکر شد: باید با جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا یاد و خاطره ‌آنان را در بین مردم به صورت سند تا ابد زنده نگه داشت.

انتهای پیام/77009/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول