اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری:

خادمان قرآنی در چهارمحال و بختیاری بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح بیمه فعالان و خادمان قرآنی در این استان خبر داد.

خادمان قرآنی در چهارمحال و بختیاری بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدرقلی صدقی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران موسسات قرآنی، اظهار داشت: طرح بیمه فعالان و خادمان قرآنی با همکاری 104 مؤسسه و خانه قرآنی این استان در حال اجراست.

وی با اشاره به نقش قرآن در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، گفت: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است، این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می‎گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

صدقی با بیان اینکه انسان در تکاپو و جست و جوی آگاهی‌های صحیح و معارف بلند و پرمعنا است، بیان داشت: البته با استفاده از تجربیات بشری و تلاش‌های علمی، به بسیاری از آگاهی‌ها می‌توان دست یافت؛ اما برای اطمینان به درستی یافته‌های خود و آگاهی به آنچه برای او دست نایافتنی است، نیاز به یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش برجسته قرآن برای جامعه بشری، اظهار داشت: قرآن این است که ظرفیت جهان شمولی دارد و پیام‌های آن برای تمام مصلحان جهان و حافظان حقوق بشر، قابل اعتنا و کاربردی است.

وی اضافه کرد: تکیه بر نقاط مشترک پیروان ادیان آسمانی و پایبندی به اصول انسانی از جمله عدالت گستری، امانت داری تلاش برای ریشه‌کنی هرگونه ناهنجاری، ناپاکی و اختلاف و مخالفت با حق و درستی و... همگی شاخص‌هایی است که ظرفیت جهان شمولی قرآن را به نمایش گذاشته است.

صدقی رسالت علم را ساخت جهان و رسالت قرآن را رشد ایمان و جهت دهی به حرکت انسان برشمرد و ابراز داشت: با توجه به اسارت علم در دست برخی از انسان‌های آلوده به قدرت و ثروت و فزون خواه، ضرورت پایبندی به کتاب آسمانی به دور از تحریف و یک مکتب الهی آشکار شده است.

وی با اشاره به ابلاغ جزئیات اجرای طرح بیمه فعالان قرآنی به مؤسسات و خانه‌های قرآن این استان، افزود: تاکنون پرونده 16 نفر از فعالان قرآنی در این استان تکمیل و به اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور ارسال شده است.

 

انتهای پیام/68001/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول