اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان خبر داد

راه‌اندازی شوراى توسعه فرهنگ قرآنى در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: شوراى توسعه فرهنگ قرآنى در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی شوراى توسعه فرهنگ قرآنى در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر واگذاری مسئولیت پیگیری امور قرآنی در استان‌ها و شهرستان‌ها به شورای فرهنگ عمومی این انتصاب به عنوان رئیس کمیته امور قرآنی جنوب کرمان انجام شده است.

وی افزود: این کمیته در راستای تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی، مسئولیت هماهنگی امور قرآنی و پیگیری امور مرتبط با مصوبات شورای توسعه فرهنگی قرآنی را در استان و شهرستان‌های آن بر عهده دارد.

حسینی تصریح کرد: این کمیته وظیفه دارد با برگزاری جلسات با حضور اعضاء و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قرآنی و تعامل اثرگذار با سایر دستگاه‌ها با همکاری مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآنی نسبت به برنامه‌ریزی و ساماندهی امور قرآنی در راستای اعتلای فرهنگستان قرآنی جنوب استان اقدام کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شوراى توسعه فرهنگ قرآنى جنوب کرمان در پی راه‌اندازی کمیته امور قرآنی جنوب استان خاطرنشان کرد: شوراى توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان رکن اجرایی در راستای پیشبرد اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: فعالیت‌های قرآنی به منظور شناخت و شناساندن قرآن و معارف آن و تقویت ایمان به قرآن و انس با آن و همچنین بهره‌گیری فرد و جامعه از قرآن انجام می‌شود و این فعالیت‌ها در چهار حوزه آموزش تخصصی، آموزش عمومی و پژوهش‌ها و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی انجام می‌شود.

حسینی اذعان داشت: این شورا با هدف ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی فعالیت‌های قرانی و فرهنگ‌سازی و نظام‌سازی قرآنی، ارتقای سواد عمومی قرآنی آحاد جامعه و ترویج حفظ، تلاوت و تدبر قرآن کریم و فرهنگ‌سازی انس با قرآن در اقشار مختلف جامعه ایجاد می‌شود.

وی افزود: استفاده از روش‌های تشویقی و داوطلبانه در آموزش و ترویج قرآن کریم، ارتقای کمی و کیفی منابع انسانی اثرگذار، سپردن مسئولیت اجرایی برنامه‌ها بر اساس سوابق موفق مجریان در انجام رسالت‌ها و مأموریت‌ها، پرهیز از تداخل و تعارض برنامه‌های دستگاه‌ها با یکدیگر از دیگر اهداف آن است.

حسینی گفت: علاوه بر مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در جنوب استان شورای فرهنگ عمومی نیز مسئولیت فعالیت در حوزه شورای توسعه فرهنگ قرآنی را عهده‌دار است.

انتهای پیام/80002/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول