اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی اصفهان:

تنها واحد تبدیلی فریدن و فریدون‌شهر تعطیل است/ تعاونی‌ها فعالیت کندی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه یک واحد تبدیلی در شهرستان فریدن و فریدون‌شهر، راه‌اندازی شد که اکنون تعطیل است، گفت: تعاونی‌هایی که در این شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند روند کندی را پیش گرفته‌اند.

تنها واحد تبدیلی فریدن و فریدون‌شهر تعطیل است/ تعاونی‌ها فعالیت کندی دارند

اصغر محسن‌زاده کرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به پرسش فارس در مورد وضعیت فعالیت واحدهای تبدیلی در شهرستان فریدن‌شهر اظهار کرد: در حال حاضر یک واحد تبدیلی در این شهرستان که از محصول سیب‌زمینی فراوانی نیز برخوردار است، وجود دارد اما اکنون غیرفعال شده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران این واحد تبدیلی پس از سرمایه‌گذاری برای این پروژه از راه‌اندازی آن خودداری کردند.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه با این وجود اکنون توسط دو واحد صنعتی، سورت و بسته‌بندی سیب‌زمینی در این شهرستان انجام می‌شود، افزود: به زودی نیز یک دستگاه که از کشور هلند وارد شده است برای درجه‌بندی و بسته‌بندی سیب‌زمینی این شهرستان در آنجا استقرار می‌یابد.

وی با بیان اینکه فاسد شدن محصول سیب‌زمینی شهرستان فریدون‌شهر صحت ندارد، گفت: هم‌اکنون بخشی از محصول سیب‌زمینی شهرستان در حال خریداری از سوی بخش خصوصی است اما کار خرید به کندی پیش ‌می‌رود.

*تنها 15 درصد سیب‌زمینی فریدن بسته‌بندی صنعتی می‌شود

محسن‌زاده کرمانی اظهار کرد: محصول سیب‌زمینی فریدون‌شهر به طور معمول به تدریج وارد بازار می‌شود و به دلیل اینکه تقاضا پایین است خرید نیز با سرعت انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان کمتر زیر بار سورتینگ و بسته‌بندی محصولات خود در این منطقه می‌روند، تصریح کرد: در حال حاضر تنها حدود 15 درصد از محصول سیب‌زمینی فریدن و فریدون‌شهر به صورت صنعتی بسته‌بندی می‌شود و مابقی محصول نیز با همان روش سنتی و استفاده از گونی روانه بازار می‌شود.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پاسخ به این پرسش فارس، که در شرایطی که خود محصول هم با قیمت‌ راضی‌کننده از کشاورز خریداری نمی‌شود چه انتظاری وجود دارد که کشاورز برای بسته‌بندی صنعتی نیز هزینه بپردازد، گفت: این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد چرا که اگر این امر نهادینه شود، بازار این محصول نیز رونق بیشتری می‌یابد و در ضمن تعاونی‌هایی که اکنون در شهرستان فریدون‌شهر فعالیت می‌کنند به اندازه کافی پویا نیستند و به کندی پیش می‌روند.

*رعایت الگوی کشت در بین کشاورزان فریدن و فریدون‌شهر مطلوب نیست

وی با اشاره به اینکه با توجه به کیفیت محصول قیمت هر کیلو سیب‌زمینی هم‌اکنون بین 180 تا 280 تومان از کشاورز خریداری می‌شود، افزود: تاکنون هیچ محصول سیب‌زمینی در فریدن و فریدون‌شهر فاسد نشده است.

محسن‌زاده کرمانی تصریح کرد: تسهیلاتی که از سوی جهاد کشاورزی برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی ارائه می‌شود سقف محدودی ندارد که با کارمزد هفت درصد به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به دیگر روش‌های افزایش تقاضا برای محصول سیب‌زمینی فریدون‌شهر و فریدن اشاره کرد و گفت: در صورت رعایت الگوی کشت از سوی کشاورزان امکان عرضه بیشتری از این محصول در بازار وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میزان رعایت الگوی کشت از سوی کشاورزان فریدن و فریدون‌شهر مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول