اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

نهادینه کردن پژوهش اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی سیستان ‌و بلوچستان است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نهادینه کردن پژوهش و تحقیق از اولویت‌های کاری تمامی سطوح فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان است.

نهادینه کردن پژوهش اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی سیستان ‌و بلوچستان است

سردار حمید فهیمی‌‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش اظهار داشت: تحقیق و پژوهش رکن اصلی توسعه دستاوردهای علمی و عملی در سازمان بوده و از طریق پژوهش می‌توان بالندگی علمی و کارایی عملی را تجربه کرد و چه بسا سازمانی بخواهد اعتبار شایسته‌ای پیدا کند و مراتب رشد و تعالی خود را بپیماید، متکی بر تحقیق و پژوهش باشد.

وی افزود: باید توجه داشت که تحقیق و پژوهش مدل شبیه‌سازی شده‌ای از آینده را پیش روی ما قرار می‌دهد که بدون توجه به آن‌ها کارها به‌صورت تکراری انجام شده و گاهی پیامدهای منفی در پی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای این منظور فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان برای دستیابی به پیشرفت، تحقیق و پژوهش را در اولویت امور قرار داده و از مؤثرترین این کارها نهادینه کردن پژوهش و تحقیق در برنامه کاری تمامی سطوح این فرماندهی است که این امر بر مبنای اهداف و نیازهای هر یک از قسمت‌ها تعیین می‌شود.

فهیمی‌راد بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم که پلیس در آینده، پلیس افکارساز باشد، پلیس چه در استفاده از فناوری که مورد نیاز است و چه در بالا بردن احساس امنیت، باید دانش آن را داشته باشد و برای این منظور باید سطح تماس با مراکز علمی درون و برون سازمانی را به هم نزدیک کنیم و نتایج زمانی مفید خواهد بود که کاربردی و ملموس باشد.

وی تصریح کرد: پلیس در رویکرد جامعه محوری، تقویت بعد اجتماعی، تقویت استفاده از فناوری نوین، تقویت بعد آموزش و پژوهش، تقویت بعد روان‌شناختی و جلب افکار عمومی را در دستور کار قرار داده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رسیدن به الهام بخشی و الگوسازی، عبور از مرحله مقابله به مرحله پیشگیری و سپس پیش‌بینی، کاهش هزینه تحولات و آینده پژوهی از اهداف چشم‌انداز 20 ساله ترسیمی نیروی انتظامی است و برای دستیابی به این چشم‌انداز، توسعه دانش، پژوهش، فناوری و جامعه محوری ضروری است.

فهیمی‌راد بیان داشت: با توجه به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی، مجموعه فرماندهی انتظامی استان برنامه‌های ویژه‌ای را در راستای تحقق فرمایشات معظم‌له در دستور کار قرار داده که شناسایی و پرورش استعدادها در زمینه‌های مأموریتی و عملیاتی، ایجاد بستر مناسب برای همکاری‌های علمی و پژوهشی، توسعه دانش نیروی انتظامی، تشویق برای تولید و توسعه علوم مختلف در ناجا و استفاده از کارکنان صاحب مدارج علمی از آن جمله هستند.

وی گفت: همچنین با توجه به ارتباط تنگاتنگ پلیس با آحاد جامعه، گسترش روابط بین پلیس و مردم باید در اولویت امور قرار گیرد البته با توجه به مأموریت‌های نیروی انتظامی، فضا برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی گسترده است و موضوعات مختلفی از جمله مبارزه با قاچاق موادمخدر، قاچاق انسان، قاچاق سوخت، حاشیه‌نشینی، پیشگیری و کشف جرائم و تمامی مسائل مربوط به پلیس و نظم و امنیت در پهنه استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان اولویت‌های پژوهشی این فرماندهی مطرح می‌باشد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: ضمن اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، موضوع «شهرهای مرزی و نظم امنیت» از سوی سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا به‌عنوان حوزه ویژه مطالعاتی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تعیین شده و در این راستا اقدامات ویژه‌ای انجام شد که مهم‌ترین آن‌ها برگزاری یک همایش ملی در استان با موضوع شهرهای مرزی و نظم امنیت در اواخر فروردین ماه امسال بود که با حضور پر شور اساتید و اندیشمندان و پژوهشگران سراسر کشور  مورد اجرا قرار گرفت.

فهیمی‌راد بیان کرد: مجموعه نیروی انتظامی استان دست تمامی اساتید، دانشجویان، محققین و مخترعین را در زمینه‌های نظم و امنیت به‌گرمی می‌فشارد و از همه آن‌ها برای همکاری بیشتر با نیروی انتظامی دعوت به همکاری می‌کند.

انتهای پیام/75001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول