اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میانه:

توسعه هر کشور وابسته به میزان تحقیق و پژوهش آن است

خبرگزاری فارس: فرماندار میانه، میزان توسعه و پیشرفت هر کشور را وابسته به میزان تحقیق و پژوهش در آن کشور عنوان کرد.

توسعه هر کشور وابسته به میزان تحقیق و پژوهش آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تقی خلفاپور شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر ‌دانشگاه پیام‌نور اظهار کرد: علم و دانایی در سایه تحقیق و پژوهش پرورده می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای تسریع در امر پژوهش برنامه‌ریزی کنیم تا روند پیشرفت تسریع شود.

خلفاپور، رئیس دانشگاه پیام‌نور میانه را ملزم کرد تا با کمک سایر دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و اندیشمندان در این شهر، مرکزی را به عنوان مرکز پژوهش برای جمع‌بندی تمام اطلاعات، پژوهش‌ها، علم و فناوری در نظر بگیرند.

فرماندار میانه، میزان توسعه و پیشرفت هر کشور را وابسته به میزان تحقیق و پژوهش در آن کشور عنوان کرد و گفت: تحقیق کوششی روشمند برای پاسخگویی به مسائل علمی است که منجر به نوآوری و پیشرفت علمی و در نهایت توسعه کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین تأکیدهای رهبر معظم انقلاب مطرح بوده و در این زمینه باید به سمتی حرکت کنیم که دانش‌آموزان از سال‌های نخست تحصیلی با مقوله پژوهش و جایگاه فاخر آن در دنیای امروزی آشنایی پیدا کنند.

فرماندار میانه یادآور شد: امروز دشمن از پیشرفت ایران واهمه دارد، بنابراین باید ما از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم و به امر پژوهش در کشور بها دهیم، چراکه توسعه با پژوهش امکانپذیر است.

خلفاپور، پژوهش را زیربنای تمام فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی دانست و ابراز داشت: فراهم کردن بسترهای موردنیاز تحقیق و پژوهش در مراکز علمی ضروری است.

وی اذعان داشت: توسعه پایدار و همه‌جانبه در هر کشوری به نحو قابل توجهی در گرو گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی آن کشور است، اگر نگاهی درازمدت به امر پژوهش داشته باشیم، شاید مهم‌تر از انجام پژوهش در زمینه‌های مختلف، گسترش رویکرد پژوهش‌مدار در آموزش مقاطع مختلف تحصیلی باشد.

فرماندار میانه در ادامه متذکر شد: برای داشتن ایرانی آزاد، مستقل، سربلند و آباد باید کمر همت بست و تلاش‌ها را مضاعف کرد تا این کشور در آینده‌ای نه چندان دور به گل سرسبد کشورهای جهان تبدیل شود.

سعید کریمی، رئیس دانشگاه پیام نور میانه نیز در این همایش به چاپ 150 عنوان مقاله علمی ملی و منطقه‌ای و 16 عنوان مقاله ISI در سال‌جاری اشاره و اضافه کرد: در راستای تحقیق و پژوهش شش مورد کارگاه آموزشی برگزار شده است.

وی، نشریات علمی چاپ شده دانشگاه را 11 عنوان، کتب چاپ شده را 11 جلد، اختراعات ثبت شده دانشگاه را چهار مورد و کتب در حال تألیف و چاپ را 10 جلد عنوان کرد.

در پایان همایش از هفت پژوهشگر و محقق برتر دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/60001/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول