اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران:

پژوهش چراغ راهنمای انتخاب مسیر صحیح است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران با تأکید بر لزوم تقویت جایگاه پژوهش در میان نوجوانان و جوانان گفت: پژوهش چراغ راهنمای انتخاب مسیر صحیح و ضمانت سهولت، سرعت و دقت مسیر است.

پژوهش چراغ راهنمای انتخاب مسیر صحیح است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی امروز در جمع مدیران، معلمان و فرهنگیان این شهرستان به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: دنیای امروز بر مدار دانایی، دانایی‌محوری، انفجار اطلاعات، تنوع و تعدد راه‌ها و روش‌ها برای دستیابی بـه زندگی مطلوب بوده کــه سختی راه و تعیین مسیر را به همراه دارد.

وی پژوهش را چراغ راهنمای انتخاب مسیر دانست و افزود: پژوهش ضمانت سهولت، سرعت و دقت مسیــر را سبب می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با تشریح نقش و جایگاه پژوهش ابراز داشت: پژوهش از واژه‌های شناخته‌شده برای تمامی صاحب نظران و مدیران فکر و اندیشه بوده که در معنای عام بررسی یا کاوشی سخت‌کوشانه برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

مرادی معتقد است پژوهش به معنای خاص تحقیق و تجربه‌ای جامع با هدف کشف واقعیت‌های نو و تفسیر درست از این واقعیت‌ها است.

وی با بیان اینکه پژوهش را می‌توان تجدید نظر در نتیجه‌گیری‌ها، نظریه‌ها و قوانین پذیرفته شده دانست ادامه داد: پژوهش گرد‌آوری، تحلیل و تفسیر داده‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده و نظام‌مند است.

جایگاه و نقش پژوهش در پیشرفت کشورها برای دانش‌آموزان تبیین شود

این مسئول در گچساران با اشاره به معانی اهمیت و بیان محورهای پژوهش عنوان داشت: یک کشور ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش حاصل شده است و چون پژوهش فرایندی منطقی و معقول است، به طور مستمر دانش نو می‌آفریند و روابط بین پدیدارها، رویــدادها و اصول و قوانین حاکم بر آن‌ها را تعریف و تبیین می‌کند.

مرادی با تأکید بر لزوم نهادینه کردن و تقویت نیاز به مطالعه، تحقیق و پژوهش در میان نوجوانان و جوانان از مسئولان و مدیران مراکز آموزشی و مدارس گچساران خواست تا در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموزان نسبت به انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی راغب باشند و برای دستیابی به تجربه‌ها و نتایج مورد نظر خود، پژوهش را سرلوحه قرار دهند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه اهمیت و جایگاه پژوهش در کشورهای پیشرفته و مقایسه آن با دیگر کشورها باید برای دانش‌آموزان تبیین شود، یادآور شد: در دنیای امروزی پژوهش ضمن شاخص قدرت، منبع درآمد و درآمدزایی نیز به حساب می‌آید.

مرادی در توضیح این سخن خود تصریح کرد: به نسبت سرمایه‌ هزینه شده برای پژوهش، خود تبدیل به یک منبع درآمد می‌شود.

وی افزود: بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات تحقیقاتی و کشورها از محل فروش پژوهش‌های خود هم بر اعتبار علمی و بین‌المللی خود می‌افزایند و هم با انحصار دانش و تکنولوژی منبع قابل اتکایی از درآمد را برای خود ایجاد کرده‌اند.

به گزارش فارس، در این مراسم از فعالان بخش پژوهش گچساران تقدیر شد.

انتهای پیام/82001/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول