اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سراوان:

پژوهش راهی برای گشودن مرزهای دانش است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سراوان گفت: تحقیق و پژوهش راهی مناسب برای گشودن مرزهای علم و دانش در دنیا است.

پژوهش راهی برای گشودن مرزهای دانش است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، سعید تجلیلی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور مسئولان اجرایی در کانون فجر شهرستان سراوان اظهار داشت: در دنیای امروز دانایی یکی از محورهای پیشرفت و تعالی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وی افزود: پژوهش عبارت است از تولید اطلاعات دانش جدید و کوشش برای یافتن بهترین راه‌حل‌های ممکن در زمینه رفع مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف و اینکه پژوهش فعالیت منسجم برای رسیدن به شناخت روشن‌تر از مفاهیم پیرامون ماست.

معاون فرماندار سراوان ادامه داد: پژوهش در واقع راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

تجلیلی روش‌های پژوهش را علمی و استفاده از ابزارهای گوناگون از جمله مشاهده دقیق، عمیق و موشکافانه را مهم دانست.

وی همچنین بیان کرد: پژوهش باعث رفع مشکلات جامعه شده و طرح‌های عملی و اطلاعات موثق در اختیار متولیان امور قرار می‌دهد تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند زیرا این موضوع رویکرد پژوهش است.

معاون فرماندار سراوان تصریح کرد: پیشرفت امروز جامعه در سایه تحریم‌ها باعت شده تا موفقیت‌هایی از جمله دستیابی به انرژی هسته‌ای، هوا و فضا، دستاوردهای دفاعی حاصل پژوهش‌ها را کسب کنیم.

تجلیلی از دانش‌آموزان و نوجوانان شرکت کننده در مراسم خواست تا این موضوع را جدی بگیرند و در این مسیر گام بردارند.

وی گفت: توسعه پژوهش در حال حاضر به سه عامل سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی بستگی داشته و نیازمند عزم ملی و توجه به جایگاه پژوهش است.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سراوان هم در این مراسم هفته پژوهش را به پویندگان این عرصه تبریک گفت و در مورد اهمیت پژوهش سخنانی ایراد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد سراوان هم از اختراع پهپاد عمود و افق پرواز که توانایی فرود بر آب را دارد خبر داد و گفت: این اختراع متعلق به پژوهشگر سراوانی بوده، که در استان به ثبت رسیده و در مرحله ارائه و ثبت در وزارت دفاع کشور است.

انتهای پیام/75002/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول