اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد:

توسعه پژوهش‌های بنیادی اساسی‌ترین اقدام پژوهش است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: اگر پژوهشگران پژوهش‌های خود را بدون توجه به نیاز جامعه و نیازهای دستگاه‌های اجرایی انجام دهند، نتیجه فعالیت‌های آنان بیهوده و بی‌ثمر خواهد ماند.

توسعه پژوهش‌های بنیادی اساسی‌ترین اقدام پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه پژوهش این شهرستان، اظهار داشت: پژوهش‌ها باید براساس نیازهای جامعه بوده و تنها در راستای رفع تکلیف و یا علاقه صرف نباشد.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها باید بتواند نیاز دستگاه‌های اجرایی استان را برطرف کند، افزود: از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی هم باید خواسته‌های مالی پژوهشگران را رفع کنند.

کاظمی تصریح کرد: اگر پژوهشگران پژوهش‌های خود را بدون توجه به نیاز جامعه و نیازهای دستگاه‌های اجرایی انجام دهند، هیچ تلاشی در راستای مرتفع کردن مشکلات مردمی انجام نداده و نتیجه فعالیت‌های آنان بیهوده و بی ثمر خواهد ماند.

فرماندار شهرستان شهرکرد در ادامه با اشاره به خدمات دولت الکترونیک، ابراز داشت: در دولت الکترونیک خدماتی بسیاری انجام می‌شود، ولی ممکن است آسیب‌های هم وجود داشته باشد که در این زمینه پژوهشگران می‌توانند با شناسایی این آسیب‌ها در راستای رفع این مشکلات، موثر واقع شوند.

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای در راستای تحقق اهداف خود در زمینه‌های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و سیاسی نیاز به تحقیق و پژوهش دارد و به عبارت دیگر پژوهش زیربنای اصلی توسعه است.

کاظمی با تأکید بر اینکه موضوع پژوهش باید به عنوان یک فرهنگ در محیط علمی، فنی، صنعتی و مجموعه‌های تولید علم مد نظر باشد، متذکر شد: سوق دادن مقوله مهم پژوهش به ضروریاتی که امروز جامعه با دستیابی به آن مبانی، می‌تواند بستر تحقق سند چشم‌انداز را به سرانجام برساند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول