اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

دولت در خرید تضمینی گندم راه را به خطا رفت/غوغای دلالان در انبار غیر‌استاندارد گندم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری راه را به خطا رفت و در این کار دست دلالان را باز گذاشت.

دولت در خرید تضمینی گندم راه را به خطا رفت/غوغای دلالان در انبار غیر‌استاندارد گندم

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار بود در یک تدبیر مناسب دولت برای برخورد با عوامل واسطه‌گر و دلال در تامین مایحتاج عمومی مردم خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در اولویت قرار دهد که این امر با یک مشکل اساسی روبرو شده و دولت نتوانسته است با این مسئله خوب کنار بیاید و دست دلالان را کوتاه کند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است اساسی‌ترین ضربات این مسئله متوجه تولید‌کنندگان است و ما هر سال با شعارهای مختلف برخی از وزرا روبرو هستیم که ادعا دارند دست دلالان را کوتاه می‌کنیم و از تولید حمایت کرده و مستقیماً تولید را به عرضه می‌رسانیم و این در حالی است که این سخنان در حد شعار باقی مانده و در عمل چیزی ندیدیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به نقش دلالان در وضعیت فعلی کشاورزان منطقه یادآور شد: دلالان نقش زیادی در وضعیت فعلی کشاورزان ما داشتند و یکسری افراد در مغان آن هم با وام بانکی کلان تولیدات کشاورزان را با ارزان‌ترین قیمت نقداً می‌خرند و مردم هم به علت نیازشان با دلالان معامله می‌کنند.

برومند به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: چون به دولت اطمینان زیادی وجود ندارد که می‌خواهند با چه قیمتی محصولشان را خریداری کنند و آیا در پرداختی نقد عمل می‌کنند یا نه که این خود نگرانی‌ها را افزون‌تر کرده است.

این مسئول تاکید کرد: امسال می‌بینیم از 13 میلیون تن گندم تولید شده در کشور دولت فقط توانسته 2 میلیون تن خرید کند که یک قسمت از آن را مستقیم به کارخانه آرد آزاد فروختند تا با آزاد‌سازی نرخ نان کارخانه‌ها بتوانند خرید انجام داده و بخش عظیمی را هم دلالان خریداری کرده و در جاهای غیر‌استاندارد انبار کردند تا گران بفروشند.

عضو مجمع نمایندگان مجلس استان اردبیل بیان داشت: بخشی از این خرید‌ها نیز برای تغذیه دام و طیور انجام شده که این خود جای نگرانی است که چطور دلالان و واسطه‌گران این همه گندم را خریداری و انبار کرده و در حقیقت دولت را معاف کردند.

برومند افزود: دولت در سال‌های گذشته ابتدا گندم مورد نیاز را خریداری و در سیلوها انبار می‌کرد اما الان دستش خالی مانده و دیگر نمی‌تواند در زمان مورد نیاز گندم واحدهای نانوایی را تامین کند و در این زمینه مجبور به واردات گندم خواهد بود.

وی به حجم عظیمی از مسئولیت و سنگینی کار در جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: احتمالاً عامل اصلی ناهماهنگی‌ها بخش اداری بوده که بین چند وزارتخانه یک سیاست واحد و رویه مشخص تعیین نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به هماهنگ نبودن وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در این ارتباط اشاره کرد و ابراز داشت: ما در سطح منطقه به رغم استعدادهای فراوان با مشکلات عدیده‌ای در بخش کشاورزی مواجه هستیم به طوری که در کل مغان حتی یک واحد کارخانه روغن‌کشی وجود ندارد.

برومند ورشکستگی تنها کارخانه روغن‌کشی منطقه مغان را یادآور شد و تصریح کرد: تولید‌کنندگان مجبورند محصولات خود را به خارج از منطقه بفرستند که این امر ضرر و زیانی را به آنها تحمیل می‌کند.

منتخب مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار به اوضاع نابسامان تولید و فروش چغندرقند در منطقه اشاره کرد و در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: وضعیت کشاورزی منطقه مغان اصلاً رضایت‌بخش نیست که امیدواریم در سال‌های آتی این نقایص برطرف شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول