اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد

افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد: با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید این محصول با نرخ تضمینی حداقل هر کیلوگرم 6 هزار و 500 ریال خریداری خواهد شد.

افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خوزستان، کیخسرو چنگلوایی اظهار داشت: در سال زراعی جدید نرخ خرید تضمینی گندم افزایش یافت و هر کیلوگرم گندم نان با نرخ حداقل 6 هزار و 500 ریال  و هر کیلوگرم گندم دوروم 6 هزار و 800 ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا فصل خرید این رقم به صورت توافقی افزایش یابد و گندم با نرخ بالاتری از کشاورزان خریداری شود.

چنگلوایی با اشاره به برنامه کشت سال‌جاری به میزان 750 هزار هکتار شامل 480 هزار هکتار گندم آبی و 270 هزار هکتار گندم دیم در خوزستان، پیش بینی کرد که امسال یک میلیون و 750 هزار تن گندم در استان خوزستان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شهرستان‌های شوش، شوشتر، اهواز و دزفول را به ترتیب حائز رتبه‌های برتر از نظر سطح زیر کشت و تولید گندم استان اعلام کرد و افزود: تاکنون 270 هزار هکتار گندم آبی و قریب به 80 هزار هکتار گندم دیم در استان به زیر کشت رفته است و روند کشت همچنان ادامه دارد.

چنگلوایی با تأکید بر تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشت در سال زراعی جدید خاطرنشان کرد: تاکنون 30 هزار تن بذر گواهی شده، مادری و پرورشی در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

به گفته وی، برای هر هکتار گندم آبی مبلغ 8 میلیون ریال و هر هکتار گندم دیم مبلغ 4 میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته است.

وی آمادگی صندوق بیمه محصولات کشاورزی را برای بیمه کردن تمامی سطوح زیر کشت گندم اعلام کرد و افزود: هم اکنون این صندوق در حال بیمه کردن اراضی کشت شده است.

انتهای پیام/2247/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول